Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen. Hopelijk vindt u snel de gewenste informatie, maar maak het u zelf niet te moeilijk. We doen ons uiterste best om niet alleen tijdens kantooruren maar ook daarbuiten voortdurend ter beschikking te zijn voor vragen. Wij helpen u graag met advies dus bel of mail gerust!

 

1. Boeken en Betalen


Hoe kan ik een arrangement boeken?

Als u de gewenste voetbalreis via onze offertemodule heeft samengesteld kunt u er voor kiezen om direct te boeken of om eerst een vrijblijvende offerte aan te vragen. Deze offerte krijgt u direct binnen en kunt u boeken door deze ingevuld naar ons terug te sturen per post, fax of e-mail. Elders op onze website wordt stap voor stap verder uitgelegd hoe een normaal boekingsproces verloopt. Ga naar Hoe boeken onder het kopje Klantenservice en u leest er alles over!
« inklappen

Kan ik ook telefonisch boeken?

Helaas is het niet mogelijk telefonisch te reserveren. Het is erg belangrijk om geen fouten te maken in de door te geven persoonsgegevens, vandaar dat we vragen uw boeking via de website of door een ingevulde offerte aan ons door te geven.
« inklappen

Is het mogelijk om de reis bij jullie op kantoor te boeken?

Dat is natuurlijk geen probleem. U bent tijdens kantooruren van harte welkom op ons kantoor in Bladel voor advies of om uw voetbalreis te boeken. We zijn dagelijks van 08.30 tot 17.30 aanwezig, maar het is desondanks handig om uw komst vooraf even te melden.
« inklappen

Hoelang vantevoren dien ik een reis te boeken?

Vanwege onze uitstekende contacten kunnen we zowat elke voetbalreis nog tot enkele dagen vantevoren voor u organiseren. Echter, om de beste prijzen te garanderen geldt het advies “hoe eerder u kunt boeken, hoe beter”. Dit komt met name door de fluctuerende vluchttarieven. De luchtvaartmaatschappijen verhogen doorgaans de tarieven naarmate de vertrekdatum nadert. In het algemeen is het voor de beste prijzen verstandig om zo’n 1 tot 2 maanden voor de wedstrijddatum uw voetbalreis te boeken, en het liefst eerder. Op de pakketpagina van elke wedstrijd zult u op onze site een indicatie vinden van de beschikbaarheid.
« inklappen

Kan ik ook losse tickets boeken?

Helaas kunnen we geen losse tickets aanbieden. Om een betrouwbare en veilige levering van kaarten te garanderen bieden we alleen pakketten aan inclusief hotel. Op verzoek kunnen we eventueel een pakket samenstellen op basis van eigen vervoer, bestaande uit een wedstrijdticket en minimaal één hotelovernachting. Hierbij kunt u dan desgewenst zelf uw reis boeken. Ga naar offerte op maat om uw wensen door te geven.
« inklappen

Kan ik ook na de wedstrijd direct terug vliegen?

Voor de meeste wedstrijden (behalve bij een vroege aftrap) geldt dat er geen geschikte vluchten beschikbaar zijn om nog dezelfde dag terug te vliegen. Hierbij houden we natuurlijk rekening met de benodigde reistijd van het stadion naar het vliegveld en de inchecktijd ter plaatse. Voor Engeland is een alternatief om met eigen vervoer via de Eurotunnel te reizen. Vraag gerust naar de mogelijkheden om dan toch op zaterdag bijvoorbeeld al terug te reizen.
« inklappen

Waarom bestaan sommige pakketten uit 1 overnachting en anderen uit minimaal 2 overnachtingen?

Wedstrijden in de Spaanse, Italiaanse, Portugese en Franse competitie kunnen het gehele weekend gespeeld worden. De definitieve datum is vaak pas een week voor vertrek bekend, vandaar dat we in deze competitie’s standaard uit gaan van een arrangement met minimaal 2 overnachtingen.
« inklappen

Worden we tijdens onze reis begeleid?

Elke voetbalreis is maatwerk, en er is dus geen gids ter plaatse die u bij de hand neemt. Op verzoek is deze natuurlijk wel te organiseren, maar in principe reist u op eigen gelegenheid. Geen zorgen, met onze uitgebreide Forza Voetbalreisgids en alle overige informatie is een zorgeloze voetbalreis gegarandeerd. Ook als u toevallig wat minder reiservaring naar het buitenland heeft. Daarnaast zijn we tijdens uw voetbalreis 24 uur per dag bereikbaar voor noodgevallen.
« inklappen

Niet alle reisgenoten willen naar de wedstrijd. Is dat mogelijk?

In de meeste gevallen kunnen we dat zeker regelen. Vraag ons vooraf even naar de korting die we kunnen bieden voor degenen die niet mee naar de wedstrijd zullen gaan. Aangezien buitenlandse wedstrijdtickets vanwege de aard van de branche best prijzig zijn kunnen we vaak interessante kortingen bieden. Dat gezegd hebbende is het zeker in het buitenland ook voor niet-voetballiefhebbers een prachtige belevenis om eens een wedstrijd mee te maken.
« inklappen

Hoe kan ik betalen?

Bij Forza betaalt u op rekening: pas als uw voetbalreis beschikbaar is gebleken en volledig ingeboekt is ontvangt u een bevestiging, met daarbij de factuur. Deze kunt u met behulp van internet bankieren naar ons over maken. In de factuur staat precies uitgelegd naar welk rekeningnummer u het bedrag kunt over maken. Natuurlijk bent u ook van harte welkom om de factuur contant te komen voldoen op ons kantoor in Bladel. We zijn dagelijks van 08.30 tot 17.30 aanwezig, maar het is desondanks handig om uw komst vooraf even te melden.
« inklappen

Wanneer moet ik betalen?

In de eerste week na boeken verwachten we dat u 50% van het factuurbedrag betaald heeft. De rest moet 4 weken voor vertrek betaald zijn. Let op: u ontvangt geen deelfactuur voor de 2e betaling. Wanneer u binnen 4 weken voor de wedstrijddatum boekt, is direct het gehele factuurbedrag verschuldigd.
« inklappen

Ik heb geen bevestiging per mail ontvangen, hoe komt dat?

Wellicht heeft uw emailprovider onze emailbevestiging ten onrechte als spam aangemerkt. In dat geval vindt u onze mail terug in uw spamfilter. Mocht u hem daar óók niet vinden neem dan contact met ons op zodat we alsnog ervoor zorgen dat de mail bij u terecht komt.
« inklappen

 

2. Prijzen


Wat zijn de mogelijkheden voor een groepskorting?

Ondanks de zeer scherpe prijzen op onze website werken we indien mogelijk graag mee aan een groepskorting. Mochten we mogelijkheden daartoe zien nemen we vaak al ongevraagd contact op bij aanvragen vanaf 8 personen. We zijn hierbij vooral afhankelijk van de actuele vluchtkosten. Neem gerust contact met ons op voor de mogelijkheden. Hoe flexibeler u bent, hoe goedkoper we de reis vaak kunnen samenstellen.
« inklappen

Krijgen kinderen korting?

De inkoopkosten van voetbalreizen zijn voor volwassenen en kinderen gelijk. Hierdoor kunnen we helaas geen kinderkorting bieden.
« inklappen

Wat betekenen de “vanaf” prijzen op jullie website?

Onze “vanaf” prijzen geven het goedkoopste basispakket voor de betreffende wedstrijd aan. Deze kunt u in de offertemodule makkelijk verder wijzigen en aanvullen op basis van uw wensen. De meerprijzen voor aanpassingen worden voortdurend duidelijk gecommuniceerd en vindt u ook ook in de offerte of in het winkelwagentje terug.
« inklappen

Hoe komt het dat jullie prijzen fluctueren?

Voetbalreizen zijn gebaseerd op veranderende inkoopkosten. Dit komt met name door stijgende vluchttarieven bij de luchtvaartmaatschappijen. Als er meer stoelen zijn geboekt op een bepaalde vlucht verhogen de luchtvaartmaatschappijen de prijs voor de overgebleven stoelen. Naarmate de datum van vertrek dichterbij komt zullen dus ook onze verkoopprijzen stijgen. Bij een stijgend belang van wedstrijden (zeker wat later in het seizoen) kunnen ook de kosten voor wedstrijdtickets stijgen. Hoe eerder u boekt, hoe betere prijzen we kunnen bieden. Let op: als uw reis bevestigd is kunnen de vluchtkosten niet verder stijgen, tenzij nadrukkelijk vermeldt.
« inklappen

Welke extra kosten of toeslagen komen er nog bij?

Onze prijzen zijn altijd inclusief BTW, luchtvaartbelastingen en alle overige toeslagen. Per boeking wordt alleen nog een éénmalige administratiebijdrage van € 15 gevraagd, deze vindt u terug in het kostenoverzicht. Achteraf komt u nooit voor verrassingen te staan.
« inklappen

Zijn de prijzen op de website per persoon?

De prijzen op onze website zijn per persoon maar gebaseerd op een boeking van minimaal twee personen en tweepersoonskamers. Bij een boeking voor één persoon geldt er een toeslag voor de verplichte éénpersoonskamer. Als u voor een oneven aantal personen wilt boeken kunt u in de offertemodule ook voor een driepersoonskamer kiezen. In dat geval geldt er geen toeslag.
« inklappen

Waarom zijn voetbalreizen in het algemeen vrij prijzig?

De meeste clubs in ons aanbod zijn erg populair en de wedstrijden zijn veelal uitverkocht. Het is voor ons én andere voetbalreisbureaus onmogelijk om rechtstreeks bij de clubs in te kopen en hierdoor zijn we afhankelijk van officiële of ‘third party’ ticket leveranciers om garanties op goede zitplaatsen te hebben. De kwaliteit en gegarandeerde beschikbaarheid staat voorop, maar we betalen een hoge toeslag voor dergelijke kaarten en/of pakketten. De prijzen voor deze kaarten zijn afhankelijk van vraag en aanbod en reflecteren het profiel van de betreffende wedstrijd. Onze inkoopkosten zijn een veelvoud van de prijs die op het kaartje staat. Helaas hebben wij hier geen controle over.
« inklappen

 

3. Uw reis


Vanaf welke luchthaven(s) kan ik vliegen?

In principe kunnen we elke vlucht aanbieden als onderdeel van onze voetbalreizen. Echter, op basis van onze jarenlange ervaring weten we welke reisroutes de beste prijs/kwaliteit-verhouding bieden. Bij elke club vindt u in de offertemodule welke reisroutes volgens ons het meest geschikt zijn. Bij verschillende bestemmingen zijn er ook vluchtmogelijkheden die alleen op vrijdag heen vliegen. Deze worden pas getoond als u bij het hotel-blok de heenreis met een dag vervroegd heeft. Mocht u toch een sterke voorkeur voor een andere luchthaven hebben dan door ons standaard aangeboden, kunt u een offerte op maat aanvragen.
« inklappen

Met welke luchtvaartmaatschappij vlieg ik?

Forza zoekt voortdurend naar maatschappijen met de beste prijs/kwaliteit-verhoudingen. Voorbeelden hiervan zijn o.a. Transavia, Easyjet, Ryanair, KLM, Vueling, British Airways, Iberia, AirBerlin, Brussels Airlines, FlyBE en anderen.
« inklappen

Welke vluchttijden kan ik boeken?

Deze bepaalt u zelf, op basis van het aanbod van de verschillende luchtvaartmaatschappijen die u op onze website vindt. We streven er naar om de vluchttijden op onze website voortdurend actueel te houden, maar soms kan deze bij definitief boeken licht afwijken. Bij een afwijking van meer dan een uur zullen we echter altijd éérst met u overleggen. Sommige prijsvechters kiezen er voor om slechts één vlucht per dag uit te voeren. U mag er van uit gaan dat we alle beschikbare vluchttijden op onze website aanbieden.
« inklappen

Kan ik ook met de auto naar Engeland?

Jazeker. We kunnen uw voucher voor de Eurotunnel reserveren, zodat u eenvoudig vanuit Calais naar Engeland (Dover) kunt reizen. Wij hebben het zelf vaak gedaan en helpen u graag om de mogelijkheden uit te leggen. Neem contact met ons op voor vrijblijvend advies en/of een offerte op maat.
« inklappen

Kan ik ook een retour met de Eurostar naar Londen boeken?

Natuurlijk is ook een retour met de trein vanaf Brussel naar Londen te boeken. Neem gerust contact met ons op om vrijblijvend de mogelijkheden te bespreken of voor een offerte op maat.
« inklappen

Hoe komt het dat de aankomsttijd nagenoeg gelijk is aan de vertrektijd?

Alle vluchttijden zijn lokale tijden. Vanwege het uur tijdsverschil met Engeland zijn vertrek- en aankomsttijden daar zowat gelijk. Een voordeel op de heenreis, en een (klein) nadeel op de terugreis.
« inklappen

Is het ook mogelijk zelf een vlucht te boeken?

Natuurlijk kunt u er voor kiezen om zelf uw vlucht te boeken. Vraag in dat geval een offerte op maat aan en geef uw wensen door.
« inklappen

Kan ik mijn vlucht na het doorgeven van mijn boeking nog wijzigen?

Op het moment dat uw boeking doorgegeven wordt zullen wij indien beschikbaar de vlucht direct inboeken. Op het moment dat deze vast ligt is deze bij de luchtvaartmaatschappijen alleen nog te wijzigen tegen een toeslag. Deze komt voor uw rekening. De hoogte van de toeslag hangt er van af of u een naamswijziging of een vluchtaanpassing wenst, en wordt hoger naarmate de vertrekdatum dichterbij komt. Mocht u dus een vlucht willen wijzigen neem dan zo snel mogelijk contact met ons op, zodat we eventuele wijzigings- of annuleringskosten zo veel mogelijk voor u kunnen beperken.
« inklappen

 

4. Transfers en vervoer ter plaatse


Is het vervoer ter plaatse ook inbegrepen?

Een voetbalreis is altijd maatwerk, en we willen iedere klant de kans geven het vervoer te kiezen dat bij hem past. Voor de één zal dat betekenen dat hij met het openbaar vervoer zal reizen, en een ander kiest voor het gemak van een taxi. Wij zullen u met onze uitgebreide Forza Voetbalreisgids precies uitleggen welke mogelijkheden u ter plaatse heeft, en wat de kosten en reistijden zijn. Natuurlijk leggen we ook stap voor stap uit hoe u vanuit de luchthaven bij uw hotel komt, bij het stadion, en de belangrijke bezienswaardigheden.
« inklappen

Kan ik ook een luchthaventransfer boeken?

Bij de meeste luchthavens zijn de transfers naar de stad niet vooraf door ons te boeken. Met onze uitgebreide Forza Voetbalreisgids weet u echter precies waar u moet zijn en hoe het werkt. Bij clubs in Milaan en Rome is het voor ons wel mogelijk de transfers vooraf voor u te boeken. Deze optie vindt u in de offertemodule bij het vluchtenblok. Voor grotere groepen is het natuurlijk ook mogelijk een privétransfer te regelen, bel ons gerust voor de mogelijkheden.
« inklappen

Kan ik ook metrotickets boeken?

Alleen voor de clubs in Londen kunnen we ook metrokaarten op voorhand al voor u regelen. Deze worden dan voor u meegestuurd in de reispapieren. In de offertemodule zult u zien dat u deze kunt bestellen. Natuurlijk kunt u deze ook nog gemakkelijk ter plaatse kopen.
« inklappen

 

5. De wedstrijd en uw tickets


Zitten we bij elkaar in het stadion?

Zitplaatsen zijn tot en met 3 personen altijd gegarandeerd bij elkaar, en niemand zit alleen. Bij meerdere personen zorgen we dat iedereen zo dicht mogelijk bij elkaar zit. Meestal is dit geen probleem, maar dat hangt van de groepsgrootte en de aard van de wedstrijd. In uitzonderingsgevallen zijn de tickets in setjes van 2, 3 of 4 tickets verdeeld. Deze afspraak wordt gegarandeerd middels onze Forza Ticketgarantie (klik voor de spelregels).
« inklappen

Welke zitplaatsen kan ik verwachten?

Het betreft altijd goede zitplaatsen, tenzij anders vermeld of vooraf overlegd zit u in het supportersvak van de thuisclub. In de offertemodule ziet u dat u de gewenste categorie kunt kiezen en het basispakket dus kunt ‘upgraden’. De categorie wordt omschreven en als u met uw muis over het vraagteken gaat langs het veld “Kaarten” ziet u ook een plattegrond. We moeten uiteraard de indeling volgen van onze ticket partners, en hebben geen invloed op het exacte vak binnen deze categorieën. We werken met de meeste ticket partners al ruim 10 jaar samen en zij zorgen namens Forza voor de “best beschikbare plaatsen” op het moment van boeken. U mag er van uit gaan dat u altijd een prima zicht heeft op de wedstrijd. De exacte zitplaatsen zijn echter pas bekend als u deze ontvangt tijdens uw reis.
« inklappen

Wanneer ontvang ik de voetbaltickets?

Bij Duitse en Belgische wedstrijden worden de tickets ongeveer 1 week vóór vertrek met aangetekende post naar u toegestuurd. Bij de overige bestemmingen worden de tickets voor u klaargelegd bij het hotel. Deze worden uiterlijk om 11.00 op de wedstrijddag afgeleverd, maar vaak al veel eerder. Als u incheckt in uw hotel worden de tickets meestal al direct overhandigd. Deze bezorgmethode werkt uitstekend en is standaard voor onze branche.
« inklappen

Zijn de genoemde wedstrijddata en speeltijden definitief?

Het wedstrijdschema (en ook de overige gegevens bij een club) zijn indicatief, en bedoeld als ondersteuning bij het plannen van uw reis. Deze gegevens kunnen in de loop van een seizoen echter wijzigen. Zo kunnen reistijden bijvoorbeeld veranderen, en ook de aanvangstijd of zelfs de datum van wedstrijden kan veranderen i.v.m. rechtstreekse TV-uitzendingen en/of Europese competitie verplichtingen. Forza Voetbalreizen probeert de informatie op onze website zo actueel mogelijk te houden, maar is niet verantwoordelijk en/of aansprakelijk voor eventuele foutieve vermeldingen. U kunt ons ten allen tijde bereiken voor geactualiseerde informatie en natuurlijk wordt deze ook gecontroleerd voordat we uw voetbalreis definitief in boeken. Op de volgende websites vindt u meer informatie over de meest actuele wedstrijdschema’s:
Engeland www.premierleague.com
Duitsland www.bundesliga.de
Spanje www.lfp.es
Italië www.legia-calcio.it
Schotland www.scotprem.premiumtv.co.uk
Turkije www.tff.org
Frankrijk www.ligue1.com
Portugal www.lpfp.pt
België www.jupilerproleague.be
Champions League www.uefa.com/competitions/ucl
Europa League www.uefa.com/competitions/uefacup
« inklappen

Wat gebeurt er als de wedstrijd na boeken verplaatst wordt?

Zoals u wellicht weet komt het regelmatig voor dat buitenlandse wedstrijden verplaatst worden. Dat kan een vroegere of latere aftrap op dezelfde dag zijn, maar ook verplaatsing naar een andere dag. Vaak hangt dit samen met live tv-uitzendingen en/of verplichtingen van de betrokken club(s) in nationale- danwel Europese bekertoernooien. Bij een verplaatsing zou het dus kunnen gebeuren dat de wedstrijd niet meer binnen uw geboekte reisschema valt. Middels de Forza Wedstrijdgarantie zorgen wij ervoor dat uw vlucht en het hotel omgezet worden, zodat u de wedstrijd toch bij kunt wonen. De kosten van de vluchtwijziging bij de luchtvaartmaatschappij (meestal zo’n € 50-100 per persoon) zijn dan bij veel wedstrijden voor onze rekening. Ga naar onze website voor de spelregels van de Forza Wedstrijdgarantie.
« inklappen

 

6. Uw hotel


In welk hotel zullen we overnachten?

Bij Forza mag u een hotel van goede kwaliteit verwachten, omdat we u natuurlijk graag weer terug zien. Een schoon en net hotel is een basisvoorwaarde, maar ook de locatie in het centrum van de speelstad is voor ons erg belangrijk. We hebben elke (populaire) bestemming persoonlijk bezocht, en weten precies waar we u onder moeten brengen. Op de pakketpagina bij elke reis vindt u één of meer voorbeelden van hotels die we vaak gebruiken. We zijn afhankelijk van beschikbaarheid, maar we kunnen u vlak voor definitief boeken ook informeren over het specifieke hotel dat we voor u willen boeken. Bel dus gerust, en daarnaast kunnen we u middels de spelregels van onze unieke Forza Hotelgarantie garanderen dat u tevreden zult zijn over uw hotel.
« inklappen

Kan ik mijn hotelvoorkeuren doorgeven?

Natuurlijk kunt u uw voorkeuren voor een specifiek hotel aan ons doorgeven. Neem dan vóór definitief boeken even contact met ons op, en dan kijken we of het betreffende hotel beschikbaar is tegen vergelijkbare kosten als de hotels die we normaal gebruiken. Mocht u een specifieke voorkeur hebben voor bijvoorbeeld een locatie aan het strand (Barcelona, Valencia) of dichter bij het stadion dan gebruikelijk neem dan ook gerust contact op voor de mogelijkheden.
« inklappen

Ligt het hotel bij het stadion?

Op verzoek kunnen we dat natuurlijk voor u regelen. Echter, in veel steden liggen de stadions buiten het echte stadscentrum, in wijken die minder geschikt zijn om te verblijven. De meeste hotels zijn juist gecentreerd in andere wijken, dichter bij of in het toeristische centrum. Aangezien een voetbalreis méér te bieden heeft dan alleen de wedstrijd, zorgen we dan ook normaal gesproken voor een centraal gelegen hotel dat met alle elementen van uw reis zoveel mogelijk rekening houdt. Lees hierover meer in onze Forza Hotelgarantie. Als u tóch een hotel nabij het stadion wenst, neem dan even contact me ons op om de mogelijkheden te bespreken.
« inklappen

Is het ontbijt inbegrepen?

We bieden u graag de keuze of u wel of geen ontbijt wilt boeken. Misschien heeft u een vroege terugreis, wilt u liever in de stad ontbijten of bent u van plan het laat te maken waardoor u het ontbijt mist? In onze offertemodule kunt u zelf kiezen of u het ontbijt erbij wilt boeken of niet. Bij de meeste bestemmingen geldt er een meerprijs van € 10 pp/per nacht.
« inklappen

Zijn onze kamers langs elkaar?

Standaard geven we bij een boeking van meerdere kamers bij het hotel een sterke voorkeur aan om de kamers langs elkaar te boeken. In de regel kunnen de hotels daar zonder problemen aan meewerken en wordt het netjes geregeld. We hebben tot dusverre met 10 jaar ervaring alleen maar positieve ervaringen, maar een 100% garantie wordt door geen enkel hotel gegeven. Uiteindelijk zijn ze immers afhankelijk van de beschikbaarheid.
« inklappen

Kan ik ook in een 4-sterrenhotel verblijven?

Natuurlijk kan dat, maar het is wat ons betreft niet noodzakelijk. Wij vinden de kwaliteit van uw hotel erg belangrijk (lees ook onze Forza Hotelgarantie). Daarom gaan we standaard uit van een 3-sterrenhotel in het centrum van de speelstad. Vele hotels kennen we persoonlijk. Daarnaast blijven we alléén hotels gebruiken die reeds eerder positief beoordeeld zijn door onze (terug kerende) klanten. Wat ons betreft zijn de gebruikte 3-sterrenhotels van prima kwaliteit en is het niet noodzakelijk om een 4-sterrenhotel te boeken. Mocht u dat toch wensen kunt u dat heel makkelijk aangeven in de offertemodule.
« inklappen

Kan ik mijn verblijf ook verlengen?

Natuurlijk kunt u uw verblijf verlengen. In de offertemodule kunt u in het hotel-blok uw heenreis en terugreis aanpassen. Als u met uw muis over het vraagtekentje bij “Heenreis” gaat leest u wat een extra overnachting kost. Deze meerprijs ziet u natuurlijk ook in uw winkelwagentje of in uw offerte terug. Dit kan per bestemming verschillen.
« inklappen

Kunnen we ook een groepsaccommodatie boeken?

Zeker voor grotere groepen kan het prijstechnisch aardig interessant zijn om in een groepsaccommodatie of jeugdherberg te verblijven. Vraag hiervoor een offerte op maat aan of bel ons om de mogelijkheden te bespreken.
« inklappen

Wat voor type hotelkamers kan ik kiezen?

In de regel bieden we de volgende keuzes bij het boeken van uw hotelkamer(s):
Twin room” – Dit is een tweepersoonskamer met twee bedden.
“Double room” – Dit is een tweepersoonskamer met één bed.
“Triple room” – Dit is een driepersoonskamer.
“Single room” – Dit is een éénpersoonskamer.
Onze pakketprijzen zijn altijd gebaseerd op minimaal een tweepersoonskamer. De prijzen voor een twin, double en triple room zijn gelijk. Voor een ‘single room’ geldt echter een toeslag, deze vindt u onder het vraagtekentje in de offertemodule en ook in uw winkelwagentje.
« inklappen

Kunnen we ook een familiekamer voor 4 personen boeken?

Het boeken van een familiekamer is op verzoek. Neem even contact met ons op om de mogelijkheden te bekijken.
« inklappen

Kan ik ook vervroegd inchecken?

Vele hotels hanteren een inchecktijd ergens tussen 13.00 en 14.00. U zult in veel gevallen al iets eerder aankomen. Meestal zijn er al kamers gereed en kunt u uw spullen toch al meteen op uw kamer leggen. Het hotel is hierbij echter afhankelijk van het uitchecken van de gasten voor u om tijdig de kamers schoon te maken. Mocht uw kamer nog niet beschikbaar zijn, kunt u uw spullen in bewaring geven bij de hotelreceptie. Als u later terug keert (soms pas na de wedstrijd) kunt u uw spullen weer ophalen.
« inklappen

 

7. Verzekeringen


Kan ik een reisverzekering boeken?

In samenwerking met onze partner de Europeesche bieden we u de mogelijkheid om een kortlopende reisverzekering af te sluiten. Deze optie kunt u in de offertemodule aanvinken. We raden u aan hiervoor te kiezen, tenzij u al een doorlopende reisverzekering heeft. Voor meer informatie over de voorwaarden neem contact met ons op of ga naar de website van de de Europeesche.
« inklappen

Kan ik een annuleringsverzekering boeken?

Let op: een doorlopende annuleringsverzekering is heel wat anders dan degene die wij u aanbieden. Onze annuleringsverzekering met optie “samengestelde reis“ biedt namelijk dekking tegen uitval van één van de reisonderdelen. Wijzigings- of annuleringskosten bij het verplaatsen van de geboekte wedstrijd, een afgelaste wedstrijd of een geannuleerde vlucht worden dan vergoed. Vanwege onze ervaring met verplaatsingen, hevige sneeuwval en de vulkaanwolk raden we u ten zeerste aan deze af te sluiten. Voor meer informatie over de voorwaarden neem contact met ons op of ga naar de website van de Europeesche.
« inklappen

 

8. Reisdocumenten


Welke reispapieren mag ik verwachten?

Forza zorgt voor een zorgeloze voetbalreis, en één van de belangrijkste onderdelen daarvan zijn duidelijke en complete reispapieren. Deze onderdelen mag u verwachten:
- Forza Voetbalreisgids. Iedere hoofdboeker ontvangt onze unieke Forza Voetbalreisgids. In deze uitgebreide gids vindt u alle informatie om een zorgeloze voetbalreis te garanderen. Denk aan uw reis, de stad, de club, bezienswaardigheden, uitgaan, praktische tips, etcetera. Lees meer op onze website.
- Noodnummers. Tijdens uw reis staan we 24 uur per dag tot uw beschikking. Mocht onze ondersteuning gewenst zijn kunt u ons dus altijd bellen op één van de noodnummers die u bij uw reispapieren ontvangt. Gelukkig is dit slechts hoogstzelden nodig.
- Boarding cards of vluchtbevestiging. Indien mogelijk bij de luchtvaartmaatschappij wordt u door ons alvast vooraf ingecheckt. In dat geval krijgt u van ons uw boarding cards, zodat u op de luchthaven niet langs de balie hoeft en direct naar de veiligheidscontrole kunt. Bij sommige maatschappijen is dat niet mogelijk. In dat geval krijgt u de vluchtbevestiging mee. Hiermee kunt u op de luchthaven inchecken.
- Hotelvoucher. Met onze hotelvoucher en uw paspoort of ID-kaart kunt u zich bij het hotel melden en makkelijk inchecken.
- Hotelinformatie. U ontvangt specifieke informatie over het hotel en hoe u daar het beste kunt komen met het openbaar vervoer.
- Wedstrijdinformatie. Kort voor vertrek ontvangt u ook actuele wedstrijdinformatie om de voorpret alvast te verhogen.
- Stadionrondleiding-voucher. Indien geboekt ontvangt u ook een voucher waarmee u zich bij het stadion kunt melden voor uw geplande rondleiding.
- Luchthaventransfer-voucher. Indien geboekt ontvangt u ook het voucher voor uw luchthaventransfer.
- Overig. Mocht u nog andere excursies of reisonderdelen hebben bijgeboekt krijgt u hiervan uiteraard ook de juiste informatie en/of vouchers.
« inklappen

Wanneer en hoe ontvang ik mijn reispapieren?

Direct na ontvangst van uw boeking ontvangt u per post onze unieke Forza Voetbalreisgids. De overige reispapieren zijn in principe digitaal beschikbaar. Bij uw boekingsbevestiging ontvangt u ook uw inloggegevens voor uw persoonlijke pagina Mijn Forza op onze website. Sommige informatie is hier direct beschikbaar, anderen worden noodgedwongen pas later toegevoegd. We kunnen bijvoorbeeld vaak pas kort voor vertrek namens u inchecken dus uw boarding cards zijn ongeveer een week voor de wedstrijd beschikbaar. Let op: u kunt dit proces volgen via “Mijn Forza” maar voor uw gemak worden alle belangrijke reispapieren ook per email naar u toegestuurd. Mocht u geen mogelijkheid hebben om deze zelf uit te printen, neem dan even contact met ons op.
« inklappen

Kan ik de Forza Voetbalreisgids bijbestellen?

Per boeking ontvangt de hoofdboeker één gratis Forza Voetbalreisgids. U zult merken dat deze leuke gids een echt collectors item wordt. Tegen een kleine vergoeding kunt u deze ook voor de rest van uw reisgenoten bijbestellen. Bij ontvangst van uw gratis gids (deze wordt direct na boeken verstuurd) krijgt u meer informatie hoe deze bij te bestellen en tegen welke kosten. Natuurlijk kunt u ook al vóór definitief boeken naar de voorwaarden vragen, neem dan even contact met ons op.
« inklappen

 

9. Wijzigingen en annuleren


Kan ik mijn reis na boeken nog annuleren?

Het herroepingsrecht wat geldt voor aankopen via internet, is niet rechtsgeldig voor reizen. De meeste zo niet alle onderdelen van uw voetbalreis worden immers direct op naam gezet, en zijn daarna niet kosteloos te annuleren. Mocht u noodgedwongen toch uw reis willen annuleren, geldt artikel 6 van onze algemene voorwaarden en de voorwaarden van een eventueel afgesloten annuleringsverzekering. Uiteraard doen we ons uiterste best om de (financiële) schade voor u zo veel mogelijk te beperken, maar zijn hierin afhankelijk van de voorwaarden van de diverse leveranciers. Neem contact op voor meer informatie.
« inklappen

Is het mogelijk één van de reisdeelnemers te vervangen door iemand anders?

De hotelreservering en de wedstrijdtickets zijn in de meeste gevallen zonder extra kosten te wijzigen. Voor een vlucht gelden echter vaak wijzigingskosten bij de luchtvaartmaatschappij. Iedere situatie is uniek, dus neem indien gewenst zo snel mogelijk contact met ons op voor de actuele mogelijkheden en eventuele kosten.
« inklappen

 

10. Overig


Kan ik een reis als cadeau aan iemand anders aanbieden?

Natuurlijk! Alles is mogelijk wat dat betreft: u zult in de offertemodule zien dat u namens iemand anders een reis kunt boeken, en daarnaast bieden we een cadeaubon. Deze is beschikbaar voor elk gewenst bedrag vanaf € 50. Hiermee laat u de keuze van de te bezoeken club over aan de krijger van de bon. Onderdeel van onze service is dat we gratis een mooie cadeaubon voor u maken op A4-formaat, met daarop elke gewenste boodschap. Neem contact met ons op voor een voorbeeld en vraag vrijblijvend naar de mogelijkheden.
« inklappen

Kunnen jullie ook tickets voor rolstoelplaatsen organiseren?

Bij vele clubs is het erg lastig zo niet onmogelijk voor buitenlandse bezoekers om een rolstoelplaats te bemachtigen. FC Barcelona en AC Milan zijn wat dat betreft positieve uitzonderingen, waar we eerder al rolstoelers mee geholpen hebben. Bel of mail ons gerust en we leggen u uit wat de mogelijkheden zijn.
« inklappen

Mag ik een camera meenemen naar het stadion?

Puur formeel is het bij verschillende clubs niet toegestaan om foto’s te maken. In de praktijk wordt daar zeer coulant mee omgegaan zolang de stewards zien dat het om toeristische foto’s gaat. Als u echter een wat meer professionele camera bij heeft dan zou u daarop aangesproken kunnen worden. Voor meer informatie raden we u aan de officiële website van de te bezoeken club te bekijken, of met ons contact op te nemen.
« inklappen