Forza Ticketgarantie

Gegarandeerde (officiële) tickets bij elkaar, en niemand zit alleen!

Er zit veel verschil in de kwaliteit en betrouwbaarheid van aangeboden voetbaltickets op het internet. Begrijpelijk dat het voor jou als consument soms lastig is om door de bomen het bos nog te zien, en waar je op kunt vertrouwen. Via de spelregels van onze Forza Ticketgarantie geven we meer achtergrond waarom Forza de beste keuze is voor uw voetbaltickets:

Gegarandeerde tickets
Forza bouwt al vanaf 1997 aan een betrouwbaar netwerk van veelal officiële ticket partners. Waar mogelijk dus via een contract met de club. Hierdoor kunnen we ook voor uitverkochte topwedstrijden tot vele maanden vantevoren al tickets garanderen. Na bevestiging van je order komen we daar nooit meer op terug (tenzij in overleg nadrukkelijk besproken, voor zeldzame bestemmingen).
Veel andere voetbalreisbureau’s kiezen nog altijd voor illegale tickets waar betrouwbare officiële opties beschikbaar zijn. Wat Forza betreft onbegrijpelijk. Deze aanbieders zijn overigens met het volgende voorbeeld eenvoudig te herkennen: als voor Arsenal een andere ticketcategorie dan “Club Level” wordt aangeboden, dan weet je zeker dat het om illegale kaarten gaat. De betreffende aanbieder laat je als klant bewust een risico lopen of je wel binnen komt, wat voor ons genoeg zegt over hun moraal. Dit is slechts één voorbeeld, maar bel ons gerust voor advies hoe je dergelijke onbetrouwbare tickets kunt herkennen.

Tot en met 3 personen gegarandeerd bij elkaar
Zitplaatsen tot en met 3 personen zijn gegarandeerd bij elkaar. In 98% van de gevallen betekent dat ook langs elkaar, maar in uitzonderingsgevallen kan het ook betekenen dat één stoel voor of achter (schuin) grenst aan de andere(n). Dit komt echter zelden voor. De enige uitzondering op deze garantie is FC Barcelona, die er eigen ticketingregels op na houdt. Lees meer onderaan deze pagina.

Bij meerdere personen zo veel mogelijk bij elkaar
Meestal zijn ook grotere setjes van 4, 6 of 8 personen geen probleem maar dat hangt ook van de totale groepsgrootte en de aard van de wedstrijd af. In het slechtste geval zijn de tickets in setjes van 2, 3 of 4 tickets verdeeld maar niemand zit alleen.

Veilige levering van de tickets
Onze ticket partners zorgen dat je tickets tijdig bij jou in bezit zijn. Dat gebeurt op de volgende manieren (in de reispapieren leggen we uit welke voor jou van toepassing is):

  • Tickets bij het hotel. In veel gevallen worden de tickets bij het hotel voor je klaar gelegd, en overhandigd bij inchecken. Dit is gebruikelijk in onze branche, en is een belangrijke reden waarom we geen losse tickets aanbieden. Om een veilige bezorging te garanderen is het immers belangrijk dat wij het hotel boeken. Niet alleen maken we enkel gebruik van kwaliteitshotels met betrouwbaar personeel, ook kunnen wij zo de verantwoordelijkheid nemen als er in de bezorging ondanks alle voorbereidingen iets mis gaat. Tickets worden normaal gesproken een dag voor de wedstrijd bij het hotel geleverd.
  • Tickets bij het stadion. Het komt ook regelmatig voor dat je de tickets bij de officiële ticketbalies nog even voor de wedstrijd moet afhalen. Dat gaat op vertoon van het paspoort of de ID-kaart van de hoofdboeker.
  • E-tickets. Tegenwoordig worden door de clubs ook steeds vaker e-tickets gebruikt. Deze worden dan meestal zo’n 2 á 3 dagen voor vertrek verstrekt, en per e-mail naar je toegestuurd.
  • Tickets per aangetekende post. In uitzonderingsgevallen komen de tickets nog naar ons kantoor, en worden ze per aangetekende post in de week voor vertrek naar je toegestuurd.

Tickets voor het thuisvak
Forza zorgt voor zo goed mogelijke tickets binnen de gekozen ticketcategorie (de blauwe blokken op de stadion afbeelding). Tenzij nadrukkelijk anders afgesproken of gekozen, gaat het om zitplaatsen tussen de supporters van de thuisclub.

Uitzondering: Ticketing regels bij FC Barcelona
FC Barcelona heeft als eerste club ter wereld een nieuwe ticketingsysteem geïntroduceerd. Hierbij is het alleen mogelijk om een bepaalde ticketcategorie te kiezen, maar daarbinnen worden de zitplaatsen automatisch door de computer toegewezen. De plaatsen zijn bij 2 tickets gegarandeerd "bij elkaar", maar in theorie zou het ook schuin naast elkaar of voor elkaar kúnnen zijn. Bij meer dan 2 plaatsen zitten setjes van 2 altijd op dezelfde wijze bij elkaar, maar bij oneven tickets wordt het oneven ticket daar "zo dicht mogelijk bij" toegewezen. Dat kan dus een single ticket zijn.

Dat gezegd hebbende is onze ervaring tot nu toe (deze regels gelden sinds maart 2019) dat de zitplaatsen toch 'gewoon' bij elkaar worden toegewezen, maar aangezien we graag zo volledig mogelijk communiceren wat je mag verwachten vinden we het belangrijk dat je op de hoogte bent van deze voorwaarden voor je akkoord geeft.

Voor de duidelijkheid: deze regels gelden voor élke bezoeker die naar FC Barcelona wil, dus als je graag een wedstrijd van FC Barcelona bij woont dan kun je niet anders dan deze voorwaarde te accepteren. Het is dus zeker geen regel die alleen voor officiële agenten geldt, maar voor élke bezoeker aan het stadion.

 

schadevergoeding

Mochten we door omstandigheden bovenstaande garanties tóch niet waar kunnen maken, krijg je ter compensatie de volgende vergoedingen:

  • Vergoeding voor een single ticket:
    Als er toch noodgedwongen iemand alleen moet zitten krijg je de prijs die op het individuele wedstrijdticket staat vergoed. Mocht dit het geval zijn, vragen we je om ons zo snel als je  de tickets in bezit hebt van het probleem op de hoogte te brengen. Bij een tijdige melding hebben we immers nog de kans om een eventuele fout van onze ticket partner vóór de wedstrijd te herstellen. Als dat niet meer voor de wedstrijd lukt, dan vragen we je om bij terugkeer van je voetbalreis binnen 7 dagen een korte toelichting te mailen, met een scan of foto van de wedstrijdtickets. We zullen vervolgens het compensatiebedrag binnen een week van de ontvangen mail aan je terugstorten. Noot: in meer dan 20 jaar tijd hebben we deze schadevergoeding slechts 2 keer eerder uit hoeven keren.
  • Vergoeding voor niet geleverde tickets:
    Je zult begrijpen dat Forza er alles aan doet om de tickets tijdig aan je te leveren. Dat betekent dat we al vele jaren met dezelfde betrouwbare ticket partners werken, die zelfs bij noodgevallen een passende oplossing hebben. Onder aan de streep blijft het mensenwerk en zijn we ook afhankelijk van derden en andere omstandigheden waar we geen of weinig invloed op hebben. Een 100% garantie is dus in de praktijk onmogelijk te geven, maar die willen we desondanks wel aan je geven zodat je met vertrouwen kunt boeken. Daarom beloven we dat we de gehele reis aan je vergoeden in het extreme geval dat het niet gelukt is om de tickets tijdig aan je te overhandigen. Dit is sinds onze start in 2002 nog nooit voorgekomen.

Om in aanmerking te komen voor een vergoeding vragen we je wel om direct met ons contact op te nemen als blijkt dat de tickets niet op het afgesproken moment beschikbaar zijn (zie ook je reispapieren later). We rekenen op een redelijke kans het probleem alsnog op te kunnen lossen. Om aanspraak te maken op deze hoge vorm van schadevergoeding rekenen we ook op een redelijke mate van bewijslast waarmee je aan kunt tonen dat je de tickets echt niet hebt gekregen. Om fraude te voorkomen zijn we genoodzaakt deze voorwaarde te stellen.

 

 

Klantenservice

De medewerkers van Forza zijn overal al geweest, en helpen je graag om een geschikte voetbalreis samen te stellen. Bel ons daarom gerust, ook 's avonds en in het weekend!

  • Gegarandeerd goed op reis
    Officiële tickets en gratis voetbalreisgids
  • Duizenden fans gingen je voor
    Laat je inspireren door de vele reisverhalen
  • Zorgeloos met 24/7 noodhulp
    Gelukkig zelden nodig, maar ook dan zijn we er