Reisverslag

Door Dhr. Spijkers uit Middelbeers (NL)

Manchester United vs. Manchester City

Onze zoon Sjors van 11 is een grote Manchester United fan en 1 van zijn grootste wensen was het bijwonen van de wedstrijd Manchester United - Manchester City. Vorige jaar ging het bezoek aan deze wedstrijd niet door, omdat een paar weken voor deze wedstrijd Manchester City zich plaatste voor de finale van de League Cup en de wedstrijd werd verplaatst naar een doordeweekse avond. Een grote teleurstelling. Dit seizoen een nieuwe kans en wat denk je? De wedstrijd stond gepland op zijn verjaardag, zaterdag 11 april 2015. Dat kwam mooi uit! In september 2014 bij Forza Voetbalreizen het weekend naar Manchester geboekt. Alles perfect geregeld, dacht ik. Maar ja, het is de Engelse competitie. Dus werd een paar weken voor de geplande datum de wedstrijd verplaatst van zaterdagmiddag naar zondagmiddag 16.00 uur. Echter onze terugvlucht stond geboekt voor 18.55 uur zondagavond. Groot probleem dus. Toch? Nee hoor, contact opgenomen met Forza Voetbalreizen en zowel de overboeking van d e terugvlucht als een extra hotelovernachting werden in no-time perfect geregeld. Uiteindelijk was het zover, 11 april. Al vroeg in de ochtend, nadat we Sjors zingend hadden wakker gemaakt, gingen we op pad naar Schiphol. Auto geparkeerd, door de paspoortcontrole en snel naar de gate. Daar gingen we, naar Manchester. Aangekomen op het vliegveld in Manchester zijn we naar de busterminal gelopen, waar we met een dubbeldekker naar het centrum van Manchester (Picadilly Gardens) zijn gereden. Van daar uit te voet naar het hotel. Omdat we redelijk vroeg in het hotel waren, bleek de kamer nog niet klaar te zijn. We konden ons koffertje achterlaten in het hotel en zijn vervolgens een broodje gaan eten bij Subway. Daarna de bus naar .... Old Trafford. Als eerste de kaartjes voor de wedstrijd bij de ticket service opgehaald (prima geregeld) en daarna het stadion in voor de museum- en stadiontour. Deze hadden we vooraf zelf via internet geregeld. De tour door het stadion is een echte aanrader. Je wordt door een gids begeleid, zodat je het magnifieke stadion, waar nog echt de nostalgie te voelen is, van alle kanten te zien krijgt. Zelfs de kleedkamer van United zelf. Na deze tour (duurde een kleine 2 uur), uiteraard de megashop nog even bezocht en natuurlijk ook wat gekocht. 's Avonds bij een pizzeria een heerlijke pizza genuttigd en daarna moe en voldaan naar het hotel (Park-Inn Radisson). De andere dag eerst een prima ontbijt en vervolgens lekker gaan chillen in het zwembad van het hotel. Daarna hebben we een bezoek gebracht aan het National Football Museum, wat vlak bij het hotel ligt. Dit is echt een must voor elke voetballiefhebber en de entree is gratis! Wel kan er een donatie worden gegeven. Bij een bezoek aan Engeland hoort natuurlijk het eten van fish and chips. Dat hebben we gedaan voordat we naar Old Trafford gingen. We hebben bij het Victoria Station de tram gepakt naar het stadion. Neem hiervoor de lijn naar Rochdale Town en stap uit bij de halte Firswood. Deze lijn is minder druk en het is maar een klein kwartiertje lopen n aar het stadion. Ruim 2 uur voor de aanvang van de wedstrijd waren we bij Old Trafford en er hing al een geweldige sfeer. De spanning was ook te snijden, want United had de 4 voorgaande derby's verloren. Eenmaal in het stadion was de sfeer ge-wel-dig. Dit hadden we nog nooit meegemaakt. Echt kippenvel. Wat we daarna kregen voorgeschoteld zullen we ook nooit meer vergeten. Een fantastische pot voetbal, 90 minuten op het puntje van onze stoel en uiteindelijk een 4-2 overwinning van Manchester United op Manchester City. Daarna tussen de grote zingende mensenmassa terug naar het tramstation van Firswood en nog vlug wat gegeten in het centrum. Vervolgens vroeg onder de veren, want de andere vlogen we al om 07.00 uur terug naar Amsterdam. Eenmaal terug in Nederland kunnen we terugkijken op een fantastisch voetbalweekend in Manchester. Niet alleen door de geweldige wedstrijd, maar ook door de prima georganiseerde reis van Forza Voetbalreizen. Sjors heeft de smaak goed te pakken en zei: "papa, volgend jaar weer een mannenvoetbalweekend?" Jullie mogen raden wat mijn antwoord was.

Deel dit verhaal
Ouder
Recenter

Klantenservice

De medewerkers van Forza zijn overal al geweest, en helpen je graag om een geschikte voetbalreis samen te stellen. Bel ons daarom gerust, ook 's avonds en in het weekend!