Reisverslag

Door Dhr. Melis uit Baarlo (NL)

Manchester City vs. Bolton Wanderers

Deze voetbalreis was in één woord, GE-WEL-DIG!! Ten eerste willen we Forza Voetbalreizen bedanken voor de perfecte reis, alles was tot in de puntjes geregeld. DAG 1: De reis begon voor ons op zaterdag 3 maart om 6:30 uur in Baarlo (Limburg). De treinreis verliep soepel en om 9:00 uur waren we op Schiphol. Vanuit hier vlogen we naar Liverpool, waar we met de bus naar Manchester gingen. In het vliegtuig zaten voornamelijk supporters van Liverpool. De vliegreis en bustransfer verliepen vlekkeloos en om 12:30 uur waren we in Manchester. Door middel van het uitstekende reisboekje, wat we gekregen hadden van Forza, waren we binnen tien minuten bij het hotel. We konden meteen inchecken en kregen een prima kamer toegewezen. Hier vertrokken we om 13:30 uur lopend richting het stadion. Een half uur later arriveerden we bij het Etihad Stadium, wat een super stadion. In het boekje stond precies aangegeven waar we de kaartjes konden ophalen. Drie kwartier voor aanvang van de wedstrijd waren we in het stadion en zaten we aan onze eerste Engelse Pint. We zaten op de lange zijde in de derde ring en hadden perfect zicht op het veld. Om 14:50 uur was het stadion nog half vol en leek het er niet op dat het uitverkocht was. Maar binnen tien minuten was het bomvol en kon de wedstrijd beginnen. City begon voortvarend en had binnen tien minuten al op 3-0 kunnen staan. Uiteindelijk zakte het tempo wat terug en werd het een gemakkelijk middagje voor City. Bolton kwam er niet aan te pas en het werd een degelijke 2-0 overwinning voor City. We hebben genoten van Yaya Touré, hij is echt de regisseur op het middenveld van City. Na afloop liepen we terug naar het hotel. We zijn gaan uit eten bij een Deens restaurant tegenover ons hotel. Hierna hebben we in het hotel Barcelona – Sporting Gijon gekeken onder het genot van een biertje. Na de wedstrijd besloten we toch maar even het uitgaansleven in te gaan. Op vijf minuten loopafstand van het hotel zijn we een kroeg binnengegaan en zijn we in contact gekomen met de 'local people'. Het was een geslaagde avond. DAG 2: Om 9:00 uur stonden we op om aan het Engels ontbijt te beginnen. 11:30 uur arriveerden we weer bij het stadion van Manchester City voor een stadiontour. Deze tour was geweldig. We hebben op de mooiste plekken in het stadion gezeten, in de persconferentiezaal geweest, het restaurant gezien, op de stoel van Nigel de Jong en Mario Balotelli gezeten, een luxe box bezichtigd en uiteindelijk een leuke souvenir meegenomen uit de City Store. Hierna zijn we terug gegaan naar het hotel waar we nog de wedstrijden van Fulham en Tottenham hebben bekeken onder het genot van een hapje en drankje. Om 18:50 uur vlogen we vanuit Manchester terug naar Schiphol. Gelukkig hadden we geen vertraging en konden we de laatste trein terugpakken naar Limburg. Om 0:30 uur waren we thuis en konden we gaan nagenieten van deze perfect georganiseerde voetbalreis. Nogmaals bedankt Forza voor deze organisatie. We hebben allebei genoten van een topweekend in Manchester. Volgend jaar komen we zeker terug bij jullie voor een nieuw avontuur.

Deel dit verhaal
Ouder
Recenter

Klantenservice

De medewerkers van Forza zijn overal al geweest, en helpen je graag om een geschikte voetbalreis samen te stellen. Bel ons daarom gerust, ook 's avonds en in het weekend!