Reisverslag

Door Dhr. Jansen uit Veghel (NL)

Manchester United vs. West Ham United

Net terug van een geweldig geslaagd en goed geregeld voetbalweekendje in Manchester. Goeie vlucht met KLM, toch lekker een hapje en drankje incl. als je 's morgens al om 04.00 uur bent vertrokken. Na aankomst in Manchester waren we met een taxi, 20 pond, binnen een half uurtje bij het hotel (INNSIDE by Melia Manchester.) Ondanks het vroege tijdstip van 9.00 uur konden we toch al meteen terecht op de kamers in het moderne, centraal gelegen Innside hotel met uiterst vriendelijke service. Na gebruik te hebben gemaakt van het heerlijke, uitgebreide ontbijtbuffet konden we de dag in Manchester beginnen. Omdat het een voetbalweekend zou worden begonnen we met het National Football Museum op 20 min. lopen van het hotel. Maar onderweg was er natuurlijk genoeg te zien en te fotograferen zodat de wandeling langer duurde door het oude centrum van de in kerstsfeer gehulde stad. Zeker de moeite waard om er meer tijd in door te brengen maar helaas ontbrak de tijd. Met Metrolink, je kunt familietickets kopen, naar het Old Trafford Stadion. Vanaf het station is het nog een kwartiertje lopen naar het stadion. Daar lagen de kaartjes keurig klaar in het glazen kantoorgebouw dat zich naast het stadion bevindt. Sfeer buiten was erg ontspannen ondanks alle strenge! controles. Overal stonden verkopers sjaals te verkopen, dus onderhandelen over de prijs is zeker de moete waard. Ook aan eten en drinken geen gebrek! Ruim voor de wedstrijd begon zijn we, na wederom strenge controles, op zoek gegaan naar onze plaatsen. En die vonden we na heel wat trappen lopen. Onze plaatsen waren met prima zicht maar wel hoog en stijl!!! Gelukkig wende het wel na een tijdje en was er voldoende afleiding. Tja, de uitslag 0-0 van de wedstrijd was uiteindelijk het "nulpuntje" maar wat een geweldige sfeer, vooral in het begin met boegeroep op het einde! Maar wat een belevenis met 75.000 andere supporters!!! Doordat iedereen tegelijk terugging duurde het wachten op de metro wat langer maar was gezellig tussen de andere voetbalfans. Om 18.30 uur weer terug op de kamer en omdat we goed moe waren hebben we heerlijke pizza's gehaald bij een restaurant naast het hotel en op de kamer opgegeten. De volgende ochtend een culturele bezichtiging van Museum of Science Industry, de moeite waard. De museum en stadiontour in de middag was uiteindelijk een succesvolle afsluiting van het weekend! Vanaf 8.30 vertrok er elke tien min. een groep door het stadion. Onze groep werd begeleid door twee oudere heren die alle ins en outs van de club wisten en alle tijd namen. Uiteraard eindigt de tour in de winkel en liepen de meeste mensen met een Manchestertas naar buiten! De taxi, staan naast het stadion, bracht ons rechtstreeks naar het vliegveld waar we, na het nuttigen van een heerlijke hamburger met friet, het voetbalweekend afsloten in Manchester. Na 50 min.! vliegen waren we weer in Nederland. We hebben alle vier genoten van een top voetbalweekend, mede dankzij Forza Voetbalreizen!!! Trix, Wilco, Jip en Cas Jansen.

Deel dit verhaal
Ouder
Recenter

Klantenservice

De medewerkers van Forza zijn overal al geweest, en helpen je graag om een geschikte voetbalreis samen te stellen. Bel ons daarom gerust, ook 's avonds en in het weekend!