Reisverslag

Door Mevr. Dijks uit Gouda (NL)

Atletico Madrid vs. Elche CF

Vliegreis en alles was goed verlopen! We waren supervroeg in Madrid waardoor we de hele dag nog hadden. Een vriendelijke taxi chauffeur die onderweg nog uitstapte voor een rood stoplicht om stadsgidsen aan ons te overhandigen. En om verder alles over de stad te vertellen en al snel ging het gesprek over voetbal. Ook al hebben we weinig van deze man meegekregen omdat alles in spaans was. Bij aankomst in hotel waren we te vroeg om in te checken maar konden we wel onze bagage achterlaten. We kregen al gauw een envelop in onze handen waar de wedstrijd en rondleiding kaarten in zaten. We gingen gelijk op zoek naar het stadion van Atletico en onderweg Churros scoren natuurlijk. In de simpele metro is het goed te doen in Madrid. Met een app die we ofline konden gebruiken hadden we altijd de map van de metro bij ons. Na uitgestapt te zijn bij een halte dook al snel het Estadio Vicente Calderón op. Je merkte gelijk dat je bij atletico was. De kroegjes en autogarages waren rood wit blauw en zelfs de tandarts op de hoek was voorzien van Atletico kleuren. De Fanshop was groot en mooi. Voor de rondleiding moesten we nog uurtje wachten maar dat was geen probleem in het Cafe/katine naast de fanshop hadden we wat gedronken. Toen eenmaal de rondleiding begon was het genieten geblazen! Er groeide hier en daar een plantje tussen de tribunes en het meisje van de rondleiding was heel aardig. Aan alles is te merken dat Atletico een echte volks club is en dat ze heel trots zijn. Vervolgens zijn we naar het Santiago Bernabeu gegaan om daar een rondleiding te nemen. Het was totaal anders en als je last heb van hoogte vrees moet je er niet wezen haha! We waren erg onder de indruk van alle prijzen die Real Madrid tentoonstelde. Maar dat hebben wij al gauw want we zijn Feyenoord supporters hèhè! De volgende dag begonnen we opnieuw met ontbijt en vervolgde wij onze weg naar het Estadio Vicente Calderón. Er stonden al 4 uur voor de wedstrijd duizenden mensen rondom het stadion te drinken ze hadden zelf eten en drinken mee genomen en aten op grasveldjes en bankjes rondom de river manzanares. De vele kroegjes rondom het stadion waren overvol. We hebben ons al gauw aangepast en stonden ook te drinken rondom het stadion tot half uur voor de wedstrijd. De hekken van het stadion gaan ook redelijk laat open. Voor een wedstrijd tegen Elche was de sfeer indruk wekkend. Het leek soms alsof je in een stadion in zuid amerika was. De wedstrijd werd een 3-0 en zeker w erd er genoten van Fernando Torres en Griezman. Wij zijn al met al zeer tevreden over Forza Voetbalreizen en willen ze zeker bedanken. We hadden letterlijk geen zorgen aan deze reis. Alles was top! Het hotel Tirol T3 raden we meer mensen aan. Met een dakterras wat uitzicht bied op madrid en metro is het prima uitval basis. Ook is er een groot warenhuis om de hoek. Verder raad ik mensen aan om te gaan eten en drinken bij Mercado Provenzal er zijn paar locaties in Madrid en hier eet u kleine gerechten maar ook grote voor een ongekende prijs. Zo betaalden we voor een mixdrankje Wodka Fanta maar 3,50! Forza bedankt! Volgende x nemen we waar Madrid en Barca!

Deel dit verhaal
Ouder
Recenter

Klantenservice

De medewerkers van Forza zijn overal al geweest, en helpen je graag om een geschikte voetbalreis samen te stellen. Bel ons daarom gerust, ook 's avonds en in het weekend!