Reisverslag

Door Dhr. van der Heijden uit Bladel (NL)

Borussia Dortmund vs. SC Paderborn

Zaterdagochtend 9.30 uur vertrokken vanuit de kalverekker. Vervolgens Bladella 2 trainer Erik Hooijen en Bladella C Leider Ward Liebregts opgehaald in de Biezenbuurt. Daarna naar het pittoreske dorpje Casteren om nog 2 verdwaalde vrienden op te halen te weten Erik Liebregts en Edwin Kuijpers. Daarna de snelweg die al na 10 kilometer afgesloten was door wegwerkzaamheden. De chauffeur, Gaston van der Heijden, rijdt echter heel het jaar door Zuid-Nederland en weet een sluiproute te vinden zodat tijdsverlies(lees Duitse Pinten) beperkt blijft. In Duitsland staan we voor eine Brucke(met umlaut) nog een kwartiertje stil. Om 12.30uur komen we aan in ons hotel(****). nderdaad een schitterend hotel met een zeer ruime entree, marmer etc. We kunnen op 1 kamer inchecken. Voldoende om onze bagage alvast kwijt te kunnen. We eten snel broodje om vervolgens zu fuss(kan ringeles niet vinden) richting stadion te gaan. We hoeven alleen maar de gele shirtjes te volgen. Onderweg raak ik aan de praat met enkele dames(op leeftijd) die mij wat bijpraten over Klopp(pakt een jaar pauze zegt ze) Reus, Hummels . Michitaryan of zoiets is in ieder geval niet haar fan. Om 14.00uur zijn we bij het stadion. Het is al ontzettend druk met BVB supporters maar ook zo’n 500 Paderborn Fans lopen rustig rond het stadion. Dit zou in Nederland zo niet meer kunnen! We bombarderen Erik Hooijen als ober(doet hij in zijn vrije tijd anders ook). Onze eerste Pinten worden onder een stralende zon burgemeester gemaakt. Om 15.00uur het stadion in. You never walk alone wordt in Dortmund misschien nog wel harder gezongen dan in Glasgow(Celtic) of Liverpool. De eerste helft valt wat tegen. Paderborn komt voor een punt. Dit lukt de eertse helft, maar de tweede helft worden ze onder de voet gelopen. 3 mooie doelpunten aan onze zijde! We zaten weliswaar bijna in de nok, maar konden het spel toch goed volgen. Die Gelbe Wand had iets geler gekund, maar de sfeer in het stadion was uitstekend. Na de wedstrijd zijn we nog even in en bij het stadion gebleven om vervolgens weer richting hotel te wandelen. Ook kamer nummer 2 kan inchecken en inmiddels hebben we toch wel trek gekregen in iets lekkers. Om ca 19.30 uur lopen we de binnenstad in om een leuk restaurantje te zoeken. Rond de markt is het overal even druk en de gele shirts zijn nog steeds massaal aanwezig. In alle kroegen is Sky sport te vinden. Chelsea-Manchester United is ergens te vinden, maar PSV- Heerenveen is te hoog gegrepen. We besluiten ons op de schnitzels te richten en samen met een Weizen lukt dit uitstekend. Om ca 22.00uur zoeken we een kroeg op. Midden in het (winkel)centrum bij Karstadt Sport vinden we een bruine Kneipe. Hier is het toevallig Singel Party, maar de meeste zijn toch echt te bruin en in de tweede of derde leg. Om 2.00uur gaan we richting hotel. Na een stevig ontbijt rijden we op zondag in een rechte lijn huiswaarts. We hebben een uitstekend en gezellig weekend gehad dat zeker ergens een vervolg zal krijgen!

Deel dit verhaal
Ouder
Recenter

Klantenservice

De medewerkers van Forza zijn overal al geweest, en helpen je graag om een geschikte voetbalreis samen te stellen. Bel ons daarom gerust, ook 's avonds en in het weekend!