Reisverslag

Door Dhr. Postma uit Meppel (NL)

Chelsea vs. Galatasaray AS

Maandagochtend 17 maart om 06.00 vertrokken we uit Meppel richting het vliegveld in Eindhoven. Na een vlucht van 3 kwartier landden we om 09.20 Engelse tijd al op het vliegveld Stansted in Londen. Vervolgens heerlijk ontspannen met de Stansted Express richting de halte Tottenham Hale, waar we verder gingen met de ondergrondse richting Kensington Street. Vervolgens even lopen naar het Copthorne Tara Hotel om in te checken. Om 12 uur waren we dan ook ingecheckt en al. 's Middags zijn we met de ondergrondse naar Londen gegaan en hebben heerlijk aan de Theems op een terras met een pint in het zonnetje gezeten. Hoezo maandag en rustig? Ook nog wat cultuur gesnoven met de Big Ben, House of Parlements, Westminster Abbey en Trafalgar Square gezien. 's Avonds in de buurt van het hotel een restaurant opgezocht en heerlijk gegeten. We zijn klaar voor de 2 voetbaldagen die er aan komen. Dinsdagochtend 18 maart na van het heerlijke ontbijt buffet te hebben genoten, koers gezet met de ondergrondse richting het Wembley stadion. Wat een belevenis was dat. Vanaf het moment dat je naar het stadion toe loopt, totdat je weer terug loopt. Wat ademt dat een voetbalsfeer uit. De rondleiding duurde 75 minuten en we hadden een erg enthousiaste gids met hele mooie verhalen. We zijn op vele plekken in stadion geweest zoals o.a. kleedkamer, perskamer etc. Wat een groot stadion is dat. We weten nu ook waar prins William met Kate en Harry zit op de tribune als de FA cup finale wordt gespeeld. Je kon ook op de foto met de FA cup. Deze was verzekerd voor 70.000 pond. Vervolgens zijn we naar het hotel terug gegaan en hebben daar nog even wat gegeten en onze souvenirs afgeleverd op de hotel kamer. Om een uur of 4 zijn we richting stadion van Chelsea gegaan en hebben de sfeer geproefd in de pubs The Fox en Pheasant, The Butchers Hook en de Jam Tree. Alle 3 liggen ze vlak bij stadion. Toen we naar het stadion toe liepen, kwamen net de vele Galatasaray supporters er allemaal aan. Wat maken die lui een sfeer. Tot 10 minuten voor het eind van de wedstrijd hebben we ze gehoord. Dat zijn nog eens echte supporters! We hadden prima plaatsen en konden voor de wedstrijd in de Captains Bar eerst nog even wat eten en drinken. Leuk aan de klets geweest met wat Chelsea supporters. Ook nog gegokt, maar helaas niks gewonnen. Maakt de wedstrijd net iets spannender. De wedstrijd was niet echt spannend, want Chelsea was gewoon de betere ploeg en won terecht met 2-0. Galatasaray kwam niet aan de bak. We hebben echter wel genoten van alles erom heen. Na afloop nog even wat gedronken. Woensdagochtend 19 maart na het ontbijt richting Chelsea stadion weer gegaan. We hebben daar een rondleiding gekregen. Heel mooi was het verschil te zien tussen de kleedkamer van de thuis ploeg en uit ploeg. De gids vertelde daar een mooi verhaal over, waarom dit zo was. In de loop van de middag weer terug met de Stansted Express richting het vliegveld. Na 3 kwartier vliegen met Ryanair waren we om 21.00 weer in Eindhoven en om 23.30 weer thuis na 3 fantastische voetbaldagen. Forza bedankt voor de prima organisatie ! Bijgaand nog een aantal tips die we een ieder aanbevelen om de voetbalreis vlekkeloos, snel en ontspannen te laten verlopen. Tip 1 : Het voetbalreisgids boek van Forza van te voren goed doorlezen. Tip 2 : Bestel van te voren via Forza de Stansted Express tickets. Tip 3 : Bestel van te voren via Forza de underground kaartjes voor de dagen dat je in Londen bent. Tip 4 : Bestel van te voren de rondleiding tickets van Wembley stadion. Dit moet je gezien hebben. Tip 5 : Bezoek de pubs in de buurt van het Chelsea stadion voor het proeven van de sfeer. Tip 6 : Waag een gokje op de uitslag van wedstrijd of in welke minuut valt 1e doelpunt etc. Tip 7 : Doe een rondleiding bij Chelsea. Tip 8 : Vergeet niet om hartje Londen ook even aan te doen qua sight seeing en de “echte” Engelse sfeer te zien en voelen van dubbeldekkers, taxi’s etc.

Deel dit verhaal
Ouder
Recenter

Klantenservice

De medewerkers van Forza zijn overal al geweest, en helpen je graag om een geschikte voetbalreis samen te stellen. Bel ons daarom gerust, ook 's avonds en in het weekend!