Reisverslag

Door Dhr. Blankvoort uit Hattem (NL)

AS Roma vs. AC Milan

Beste mensen van Forza Voetbalreizen. Bedankt voor het top weekend: Wat goed georganiseerd moest worden was goed georganiseerd! Vrijdag aankomstdag: We vlogen 's ochtends van vliegveld Rotterdam. Hier kun je ontspannen aan de trip beginnen. Parkeren, ontbijten, inchecken, vliegen, alles gaat er even relaxed aan toe. Bij aankomst op het vliegveld (Fiumicino) stond de bus al klaar om ons naar het station (Termini) te brengen. Termini ligt op loopafstand van ons hotel Selene. We waren er te vroeg, maar geen probleem: we kregen de sleutels. Prima kamers en een goed ontbijt: wat wil je nog meer. 's Middags een OV(bus,tram,trein) dagkaart (6 euro pp) gekocht bij een kiosk en met de metro richting Vaticaan gereisd. Onderweg nog even geluncht. Er is Horeca voldoende en je krijgt onderweg meerdere aanbiedingen om aan te schuiven. Omdat we onze 3 dagen optimaal wilden benutten hadden we zelf ook wat dingen voorbereid. Bij het Vaticaan hadden we afgesproken met een gids. Deze gids leidde ons door Vaticaanstad. Omdat we al kaartjes hadden geregeld voorkwamen we enorme wachtrijen bij de kassa. Na een geweldige rondleiding weer terug richting hotel en dat gaat lekker snel met de metro. Vlakbij het hotel kun je lekker en gezellig eten bij Ristorante Alessio. Tot slot nog een bezoekje aan de de Druïds Rock pub (Piazza Esquilino 1), op loopafstand van het hotel, en dag 1 zit erop. Zaterdag wedstrijddag: Omdat de wedstrijd pas 's avonds was hadden we 's ochtends nog een trip gemaakt met onze gids. We waren gestart bij het Colosseum. Ook hier hadden we de tickets al geregeld en dat scheelde enorm. Vervolgens nog het Pantheon en de Trevi fontein. Tussendoor nog een terrasje: het was geweldig weer (neem ook zonnebrand mee) op 22 december!! En de gids bedankt voor de geweldige tour. 's Middags rond een uur of vier naar het stadion om alvast wat sfeer te proeven. Het laatste stuk met de tram. In de buurt van het stadion werd door enkelen een sjaal gekocht en net over de brug vlakbij het stadion een hapje gegeten en een paar Peroni-biertjes gedronken. Tegen 19.00 uur mochten we het stadion binnen en ja het was goed dat we naast het kaartje ook ons paspoort bij ons hadden(zorg dat je alleen het kaartje en je paspoort linksvoor in je broekzak hebt: dat scheelt veel zoekwerk). Wat een geweldig ruim opgezet stadion. Binnen het stadion is er genoeg horeca. Voordat de wedstrijd begon was er al een fantastische sfeer. Een aantal van ons had zijn huiswerk goed gedaan door de nummers Roma Roma en Grazie Roma van Antonello Vendetti uit het hoofd te leren. We waren al een paar keer in Engeland geweest, maar de Italiaanse beleving is echt uniek. Niet alleen in het veld maar ook buiten het veld 90 minuten passie. We zaten op mooie plekken (categorie 2) en werden ook nog verwend met een topwedstrijd inclusief 6 mooie doelpunten. Na de wedstrijd een bus (Termini) ingesprongen en na een uur weer in de buurt van ons hotel. Tijd voor de derde helft: weer naar de Druïds Rock pub waar we naast de live-muziek ook van de samenvatting van de wedstrijd konden genieten. Zondag vertrekdag: Na een prima ontbijtje moesten we uitchecken. Omdat we pas 's avonds vlogen was het handig dat we onze koffers nog bij het hotel mochten laten staan. Een OVdagkaart gekocht en met de metro richting Vaticaan gegaan. De paus houdt elke zondag om 12.00 uur een praatje. Vervolgens lunchen: De pot raakte aardig leeg en dus maakten we gebruik van een aanbod dat we onderweg kregen: “3 gangen voor 10 euro=pasta,pizza,drankje”. 's Middags nog wat cultuur gesnoven, genoten van het mooie weer en wat souvenirs gekocht voor de achterblijvers. De koffers bij het hotel opgehaald en op tijd een busticket bij Terravision gehaald, zodat we zeker waren van een plekje in de bus. Een voorspoedige terugreis gehad: vanuit het vliegtuig kon je zo doorlopen richting je auto . Rome is een geweldige stad om een wedstrijd te bezoeken. Forza: bedankt voor het mee-organiseren van dit geweldige weekend! Groeten van Edward Blankvoort en mijn 9 mede reisgenoten.

Deel dit verhaal
Ouder
Recenter

Klantenservice

De medewerkers van Forza zijn overal al geweest, en helpen je graag om een geschikte voetbalreis samen te stellen. Bel ons daarom gerust, ook 's avonds en in het weekend!