Reisverslag

Door Dhr. Smetsers uit Hoogeloon (NL)

Arsenal vs. Stoke City

Weekend Londen: Met Forza Voetbalreizen naar de wedstrijd Arsenal-Stoke City (uitslag 3-0) Dag 1: Zaterdagmorgen, iedereen om 5.45 uur uit bed om naar Eindhoven Airport weggebracht te worden door Mirjam en Rian. Op het vliegveld riemen af, schoenen uit, flesjes shampoo, deo, tandpasta en gel in plastic zakjes gedaan en door de douane op weg naar Londen Stansted Airport. Daar aangekomen na 48 minuten vliegen weer door de paspoort controle, die langer duurde dan de vliegreis, de trein gepakt en gestopt in Londen, waar we met de metro naar ons hotel (Thistle City Barbican) zijn gegaan. Het was perfect geregeld door Frank, die van te voren alles had geregeld via Forza Voetbalreizen. Well done Frank! Krist nam het daarna over met hoe we via het metrostelsel bij ons hotel konden komen. Dit deed hij voortreffelijk. Wij hoefde er maar achteraan te hobbelen. Aangekomen bij het hotel, snel koffers de kamer in en weer de metro in op weg naar het centrum van Londen, waar we de bezienswaardigheden gingen bezichtigen, zoals: de Londen Eye, Jewel Tower en natuurlijk de Big Ben. Deze stond helaas geheel in de steigers. Toen we de metro weer indoken, moesten we lachen om de stem die elke keer riep: “Mind the gap”, wat betekende: “let op voor het gat bij het uitstappen.” Dit is bij iedereen in zijn hoofd blijven hangen. Bij een pub aangekomen kregen we te horen dat kinderen na 20.00 uur niet meer in de pub mochten blijven, zodat we terug gingen naar ons hotel, waar we aan de “pale ale pints” en Guinness sloegen. Dat laatste was echter niet te zuipen. Lekker voetbal wedstrijd gekeken op het grote scherm: Sevilla tegen Barcelona. Toen te bed en pitten maar. Dag 2: Met zijn allen om 8.00 uur eruit om heerlijk te relaxen in het binnen zwembad met sauna, bubbelbad en stoomcabine. Om daarna een heerlijk English breakfast met bacon, eggs, beans, sauceses en tea te nuttigen. “It was fantastic!” Iedereen weer een volle buik waar vooral in de metro Cis erg veel wind met een geurtje verspreide, waar wij ook van genoten. Om 13.30 de wedstrijd Arsenal tegen Stoke, waar we ruim op tijd aanwezig waren. Wat mooi was om te zien, waren buiten het stadion de vele eettentjes die mensen zelf aan huis hadden om wat bij te verdienen. Indrukwekkend was het stadion, dat midden in de woonwijk ligt tegen de flats aan. In het stadion gingen we wat drinken in de grote supporters home. De wedstrijd van Arsenal was niet groots en zeker de eerste helft verdiende Stoke wel een voorsprong. Vooral puistje Shaqiri was een erg gedreven baasje met een goede kans. Door een strafschop in de tweede helft van Aubameyang was de ban gebroken en zo won Arsenal toch nog gemakkelijk met 3-0 door nogmaals Aubameyang en Lacazette. In de rust kregen we nog een gratis drankje en Tuur was mooi geschminkt op zijn voorhoofd met de Gunners vlag. Na de wedstrijd buiten het stadion nog een echte hamburger gegeten en toen een echte Engelse pub in, waar we allerlei soorten bier hebben geprobeerd. Om 20.00 uur moesten we eruit vanwege onze kids, zodat we de avond met wat kaarten en voetbal kijken hebben voortgezet. Iedereen ging voldaan naar bed. Het was een mooie ervaring. Dag 3: Weer om 8.00 uur eruit om te zwemmen. En dit keer ging Marc ook mee, waardoor het zwembad bijna overstroomde toen hij erin sprong. Daarna weer ontbeten en toen hebben we ons opgemaakt voor de stadiontour in het Emirates Stadion van Arsenal. Het weer was iets minder door de regen, maar daar hadden we in het stadion geen last van. In het stadion kregen we een indrukwekkende rondleiding langs de kleedkamers, de bestuurskamers, de dug-out en we mochten zelfs een kijkje nemen in de kleedkamer van de Arsenal spelers. In de perskamer moesten Tuur, Cis en Niek nog even een interview afnemen met journalist Marc, die wat kritische vragen stelde. Toen we nog naar het Arsenal museum gingen, waar de rijke clubhistorie hing met sterren als: Liam Brady, Thierry Henry, Dennis Bergkamp en natuurlijk Tony Adams. Zo, en nu is het alweer tijd om ons op te maken voor de terugreis. De metro in. “Caution: mind the gap between the train and the station.” Uitchecken in het hotel en de trein terug naar het vliegveld. Helaas hadden we wat vertraging waardoor we een uur langer op het vliegveld stonden. Dus maar weer wat Woopers gegeten en de overgebleven ponden ingewisseld. De vliegreis verliep vlekkeloos, waarna Irene en Anita ons op stonden te wachten. Zij brachten ons om 22.15 uur weer naar het thuisfront, waar we al onze verhalen konden vertellen. Frank bedankt dat je deze mooie, bijzondere voetbalreis voor ons geregeld hebt! We hebben van elke minuut genoten! En vooral met onze kids erbij: onvergetelijk! Zeker voor herhaling vatbaar! Nu moeten we alleen nog wat foto’s opsturen naar Forza Voetbalreizen, want dan krijgen nog een gratis fotoboek; geweldig toch? Vriendengroep “Mind the gap”

Deel dit verhaal
Ouder
Recenter

Klantenservice

De medewerkers van Forza zijn overal al geweest, en helpen je graag om een geschikte voetbalreis samen te stellen. Bel ons daarom gerust, ook 's avonds en in het weekend!