Reisverslag

Door Dhr. de Rijk uit Vogelwaarde (NL)

FC Barcelona vs. Sevilla

Zaterdagochtend vroeg vertrokken we met drie auto’s en elf personen naar Brussel, Zaventem. Een voorspoedige vlucht gehad, snel Hola BCN openbaar vervoer kaartjes kopen en toen met de trein (of was het toch de metro) naar het centrum. We verbleven in het Expo-Hotel, direct naast het grote metro-station Barcelona Sants. Een station met vele in- en uitgangen. Nadat iedereen had uitgepakt, gingen we op pad voor de rondleiding in stadion Camp Nou en het museum. Het werd een prachtige en indrukwekkende ervaring! Nadien een plekje zien te vinden om te eten. In de regen vonden we een restaurant, waar we de pizza of het pannetje paëlla goed lieten smaken, met verrassende muziek aan tafel. En toen natuurlijk nog een paar uurtjes op stap in de Irish Pub. Bier en schnaps volgden elkaar in rap tempo op. Het ritje met de metro naar het hotel werd er, met de nodige vertraging, een om nooit te vergeten. Na een lekker ontbijtje gingen we op zondag met prachtig weer cultuur snuiven. De Sagrada Familia en Parc Guell (voor een enkeling Park Gruwel) met diverse kunstwerken van Gaudi waren mooi om te zien. Daar hadden we wel wat trappen lopen voor over. Gelukkig wel met een versnapering tussendoor. En dan ’s avonds de lang verwachte wedstrijd FC Barcelona-Sevilla. We waren mooi op tijd om het stadion te zien vol lopen. Het werd een spannende wedstrijd waarin Barca op achterstand kwam. De gelijkmaker, een prachtige vrije trap van Lionel Messi, was meer dan verdiend. We konden het achter het doel prima zien. Net na rust kwam Barca op voorsprong via Piqué en konden we nog genieten van het typische Barca-spel. Na afloop was er natuurlijk het imposante clublied “Barca-Barca-Barca”! De maandag hadden we nog vrij om een kijkje te nemen in de haven, aan de boulevard, in een leuke markthal en op de drukke Ramblas. Eindelijk waren de liefhebbers na de nodige onderhandelingen voorzien van mooie voetbaltenues. Toen was het weer tijd om naar huis te reizen. Net op tijd voor de trein, wat rondhangen op het vliegveld, een goede vlucht en rond middernacht weer thuis in Vogelwaarde en omstreken. Samen veel gelachen en beleefd, de mannen van de Beach waren een geweldige ervaring rijker!

Deel dit verhaal
Ouder
Recenter

Klantenservice

De medewerkers van Forza zijn overal al geweest, en helpen je graag om een geschikte voetbalreis samen te stellen. Bel ons daarom gerust, ook 's avonds en in het weekend!