Reisverslag

Door Dhr. van de Schoot uit Bladel (NL)

Real Madrid vs. Sevilla

Een weekendje Madrid. vrijdag avond vertrekken we (zoon Ruud en vader Gerard) vanaf Brussel naar Madrid voor een heerlijk weekendje weg en voor de wedstrijd Madrid-Sevilla. Na een voorspoedige reis arriveren om ca middernacht in ons Hotel Paseo del Arte. De volgende ochtend blijkt dit een goede keus te zijn. De kamer is prima en het ontbijt goed en uitgebreid. Het ligt iets buiten het centrum bij het treinstation Atocha maar er is een metro station op 200 mtr lopen. Met de metro zijn tegen lage kosten alle attracties goed bereikbaar. Zaterdag worden het Koninklijk Paleis (groot en indrukwekkend), de plaza Mayor (gezellig, er is van alles te doen en te zien) en Mercado Sant Miguel bezocht. Deze laatste is zeker de moeite waard, hier kan men allerhande lekkere hapjes kopen en deze met een lekkere wijn of goed biertje wegspoelen. 's Avonds hebben we in een van de vele restaurantjes in de Calle de las Huertas (goede tip van de Forza boys!) lekker Spaans gegeten. Op zondag, na weer een heerlijk ontbijt, hebbe n we fietsen gehuurd bij het benzine station tegenover het station Atocha. Het zonnetje begint dan al door te schemeren en zal zich de hele dag geregeld laten zien. Met de fiets bereik je een groter gebied en is wat relaxter dan lopen. Via het Retiro park en de binnenstad komen we uit bij Estadio Vincente Calderon de thuishaven van Atletico Madrid. Na een bezoek aan de souvenir winkel gaan we naar het Rio Madrid park. Dit is een nieuw park langs en over de rivier de Manzanares. Zeker de moeite waard. 's Middags nog een helft van de wedstrijd PSV-Ajax bekeken in het Kafeeke bij Plaza Mayor. En dan met de vele Madrilenen op weg naar Estadio Santiago Bernabeu. Twee uur voor de wedstrijd is er al een hele mensenmassa aanwezig. We zien de bussen van Madrid en Sevilla aankomen maar iedereen wordt op grote afstand gehouden. Het station en de vele mensen is indrukwekkend om te zien. Na een bezoek aan de souvenir shop (3 verdiepingen!) gaan we naar binnen. We zitten op ideale plaatsen, ter h o ogte van de middenlijn in de derde ring (mooi geregeld Forza) een perfect overzicht op het veld. Na de warming up wordt het licht bij geschakeld en is het alsof we overdag spelen. We zien een enerverende wedstrijd met een beter Madrid. Beide teams krijgen een penalty maar beide worden gemist (Ronaldo schiet over). Madrid wint uiteindelijk met 4-0. We hebben diverse mogelijkheden voor beide teams gezien waardoor de uitslag heel anders had kunnen zijn. Daar het nog lekker weer was zijn we de drukte ontvlucht en zijn via het iets verder gelegen metro station Alvarado terug naar het hotel gegaan. Daar we maandagavond onze terugvlucht hadden hebben de dag gebruikt voor een bezoek aan het museum Prado. Met vele schilderijen in een immens groot gebouw. 's Middags hebben de tour gedaan in het Bernabeu stadion. Zeer interessant en indrukwekkend om te zien. Men laat in het museum goed zien dat men vele grote prijzen heeft gewonnen door de jaren heen. Men komt in de kleedkamers, de pers ruimt e , dug-out, VIP ruimtes en bij het veld. Na een weekend met vele mooie ervaringen en indrukken gaan we op weg naar huis. Met slechts een kwartier vertraging landen we op de avond voor de in aanslagen Brussel op Zavetem. Achteraf maakt dat toch wel een grote indruk dat het zo dicht bijkomt. Forza bedankt voor de perfecte organisatie van een geweldige reis. Gegroet Ruud en Gerard van de Schoot, Bladel.

Deel dit verhaal
Ouder
Recenter

Klantenservice

De medewerkers van Forza zijn overal al geweest, en helpen je graag om een geschikte voetbalreis samen te stellen. Bel ons daarom gerust, ook 's avonds en in het weekend!