Reisverslag

Door Dhr. van de Sande uit Bladel (NL)

Manchester City vs. Southampton FC

Op vrijdag 27 november vertrokken we vanaf Eindhoven airport naar Manchester. Een eerste biertje op het vliegveld ging er wel in en weg waren we. Na de vlucht en inchecken in het hotel (The Portland Manchester) zijn we direct op zoek gegaan naar een pub. Het was erg druk in de pub maar gelukkig vonden we al snel een tafeltje. Opvallend was dat er geen muziek werd gedraaid in de pub maar dat mocht de pret niet drukken. Enkele typische Engelse dames bezorgden ons het eten, de details zullen we jullie besparen.. Daarna nog even naar het Hard Rock café geweest. De pints en de baco smaakten prima op deze mooie eerste avond. De volgende morgen genoten we van een lekker Engels ontbijt. Daarna hebben we de taxi gepakt naar Old Trafford voor een rondleiding in het stadion van Manchester United. Wat een prachtig stadion is dat, het ademt voetbal. Wat een historie en sfeer. Natuurlijk ook genoeg gelegenheden in het stadion om een gokje te wagen voor de wedstrijd. Er wordt veel gegokt in Engeland, dat viel ons op. Er staan in alle pubs en overal waar maar plaats is veel gokkasten. Na de rondleiding hebben we een broodje gegeten bij de SubWay. Daarna hebben we de taxi gepakt naar het stadion van Manchester City. Vlakbij het stadion zat een pub waar we wat gedronken hebben. Het was meer een buurthuis maar de sfeer was er prima. De Engelse lieten de fish en chips goed smaken. Het zag er niet uit, maar aan de mensen te zien eten ze dit vaker. In de stromende regen liepen we naar het stadion. Mooie plaatsen op rij 3. Normaal gesproken prima plaatsen natuurlijk maar nu zaten we de 1e helft in de stromende regen. Fred was er blij mee, nu kon hij zijn meegebrachte vuilniszak gebruiken en wij niet.. De ruststand was 2-0 voor City. In de rust een bak koffie en warme chocomel om ons op te warmen. Na rust werd het al snel 2-1 waardoor Southampton steeds beter ging spelen. City maakte op de counter op prachtige wijze de 3-1. Dit gebeurde op 3 meter afstand van ons, mooi om mee te maken. Als je zo kort op het veld zit merk je pas hoe snel en hard er gespeeld wordt. Na de wedstrijd liepen we naar buiten met nog eens 60.000 anderen die ook graag naar huis wilden. We hadden geluk dat we al vrij snel een taxi konden krijgen. Deze rit had hij vaker gemaakt hij wist precies waar hij moest rijden om de grote drukte te omzeilen. We hebben ons even opgefrist in het hotel waarna we lekker zijn gaan eten bij een Italiaan. De kippenlevertjes en pizza’s smaakten heerlijk. Na het eten zijn we op zoek gegaan naar een leuke pub. Een kilometer of 4 gelopen op zoek naar een Irish Pub wat niets bleek te zijn. We zijn toen via het toeristische Canalstreet naar een andere leuke tent gelopen. Prachtige tent met lekkere muziek. We hebben de avond op gepaste wijze afgesloten en lagen moe maar voldaan in ons bed. De volgende morgen na een valse brandmelding lieten we ons het ontbijt weer goed smaken. Met de taxi naar de airport waarna we terug vlogen naar Eindhoven. Fred was nog bijna de hero van het vliegtuig toen hij een terrorist bijna had ontmaskerd maar dat bleek gelukkig niet nodig te zijn. We kijken allemaal terug op een prachtig weekend!! We moeten er ook wel even op teren want Tommy vertrekt over twee dagen voor 1,5 jaar naar Australië!! Jan, Tommy, Fred en Ronny

Deel dit verhaal
Ouder
Recenter

Klantenservice

De medewerkers van Forza zijn overal al geweest, en helpen je graag om een geschikte voetbalreis samen te stellen. Bel ons daarom gerust, ook 's avonds en in het weekend!