Garanties bij Forza

Forza garandeert u een zorgeloze voetbalreis. Maar wat betekent dat dan precies? Wat mag u van ons verwachten? Hoe vertalen we deze garanties in concrete beloftes die we ook al bijna 10 jaar (meer dan) waarmaken?

Forza Ticketgarantie

Als Forza uw reis bevestigt bent u gegarandeerd zeker dat de voetbaltickets geboekt zijn, zelfs als dit bij wijze van spreken al 8 maanden voor vertrek is. Forza zorgt voor goede officiële kaarten in het supportersvak van de thuisclub binnen de gekozen categorie. Zitplaatsen zijn tot en met 3 personen altijd gegarandeerd bij elkaar. Bij meerdere personen zorgen we dat iedereen zo dicht mogelijk bij elkaar zit. Meestal is dit geen probleem, maar dat hangt van de groepsgrootte en de aard van de wedstrijd af. In uitzonderingsgevallen zijn de tickets in setjes van 2, 3 of 4 tickets verdeeld.
Wat zijn de spelregels van deze ticketgarantie? »

- Garantie op tickets :: Als u bij ons boekt weet u zeker dat u de betreffende wedstrijd gaat bijwonen, en dat de tickets op tijd in uw bezit zullen zijn. Tickets voor Duitse wedstrijden worden in de regel aangetekend naar u thuis gestuurd, voor overige wedstrijden worden ze bij het hotel voor u klaar gelegd en overhandigd bij inchecken. Dit komt door het late tijdstip waarop deze tickets geprint worden door de respectievelijke voetbalbonden.
In het extreme geval dat er toch iets mis gaat waardoor we geen tickets kunnen overhandigen, zullen we de gehele reis voor u vergoeden. Dit is in 10 jaar Forza slechts één keer gebeurd, maar is nooit helemaal uit te sluiten. Voorwaarde voor het vergoeden is wel dat het ontstane probleem Forza of één van onze ticketpartners redelijkerwijs te verwijten is. We verwachten ook dat u ons zo snel mogelijk op de hoogte brengt als er op de dag van de wedstrijd om 11.00 nog geen tickets aanwezig zijn. Hiermee geeft u ons de kans om eventuele vervangende tickets te organiseren.
- Niemand zit alleen :: Met 2 of 3 personen zit u gegarandeerd bij elkaar, en zit niemand alleen. In 98% van de gevallen betekent dat ook langs elkaar, maar bij uitzonderingsgevallen kan het ook betekenen dat één stoel voor of achter (schuin) grenst aan de andere(n). Mochten we door omstandigheden deze garantie tóch niet waar kunnen maken, krijgt u ter compensatie de prijs die op het wedstrijdticket staat terug voor de losse plek. Mocht dit het geval zijn, vragen we u om ons zo snel mogelijk hiervan op de hoogte te brengen. Bij terugkeer van uw voetbalreis vragen we u om een korte toelichting te mailen, met een scan of foto van de wedstrijdtickets. We zullen vervolgens het compensatiebedrag binnen een week van de ontvangen mail aan u terugstorten.

Forza Wedstrijdgarantie

Zoals u wellicht weet komt het regelmatig voor dat buitenlandse wedstrijden verplaatst worden. Dat kan een vroegere of latere aftrap op dezelfde dag zijn, maar ook verplaatsing naar een andere dag. Vaak hangt dit samen met live tv-uitzendingen en/of verplichtingen van de betrokken club(s) in nationale- danwel Europese bekertoernooien. Bij een verplaatsing zou het dus kunnen gebeuren dat de wedstrijd niet meer binnen uw geboekte reisschema valt. Middels de Forza Wedstrijdgarantie zorgen wij ervoor dat uw vlucht en het hotel omgezet worden, zodat u de wedstrijd toch bij kunt wonen. De kosten van de vluchtwijziging bij de luchtvaartmaatschappij (meestal zo’n € 50-100 per persoon) zijn voor onze rekening.
Wat zijn de spelregels van deze wedstrijdgarantie? »

- Om uw reisschema aan te passen wijzigt Forza uw heen- óf terugreis, maar niet beiden. In de praktijk betekent dit een verlenging van uw verblijf.
- Deze garantie geldt alleen voor verplaatsingen vanwege een aanpassing van het wedstrijdschema binnen het geplande speelweekend (vrijdag t/m maandag). Als de wedstrijd naar een geheel andere datum wordt verplaatst zijn de (wijzigings)kosten voor uw rekening. Hiervoor kunt u zich echter verzekeren middels onze annuleringsverzekering.
- Forza bepaalt of het nodig is om uw reisschema aan te passen. We hanteren hierbij de regel dat er minimaal 2,5 uur moet zitten tussen verwachte landing en aftrap. Dit is in onze ervaring redelijkerwijs voldoende om op tijd bij de wedstrijd te zijn. Als er meer dan 2,5 uur tussen zit kunnen we de vlucht desondanks omzetten als u dat wenst, maar dan zullen we u om een eigen bijdrage vragen. Vraag dan naar de voorwaarden.
- Forza regelt dat uw vlucht omgezet wordt, maar houdt zich het recht voor om te kiezen voor de goedkoopste terugreis. Dit zou kunnen betekenen dat u met een andere maatschappij vliegt. In overleg kan er natuurlijk ook gekozen worden voor een andere vlucht, maar dit zou kunnen leiden tot een gedeeltelijke eigen bijdrage.
- Het verlengen van uw verblijf in het hotel wordt door ons geregeld, maar is voor uw rekening. De kosten hiervan zijn afhankelijk van de bestemming, en zijn te vinden in de offertemodule van de geboekte club. We doen ons uiterste best om uw hotel te handhaven maar zijn hierin afhankelijk van de beschikbaarheid op het moment van omboeken. Bij wijzigingen gebeurt dit altijd in overleg met u.
- De garantie geldt niet voor afgelaste wedstrijden (bijv. door extreme weersomstandigheden), vluchtannuleringen en –vertragingen. Ook de onderlinge confrontaties in de Engelse Premier League tussen Manchester United, Arsenal, Chelsea, Liverpool, Spurs en Manchester City vallen buiten deze garantie. Tevens zijn wedstrijden in de Portugese en Turkse competitie uitgesloten van de Forza Wedstrijdgarantie. Vraag ons naar de achtergrond van deze uitzonderingen, en hoe deze risico’s in dat geval gedekt worden door onze annuleringsverzekering van de Europeesche.

Forza Hotelgarantie

De kwaliteit van een hotel wordt zeker niet alleen bepaald door het aantal sterren. Voor een prettig verblijf als onderdeel van uw voetbalreis is de locatie zeker zo belangrijk. Dat betekent bij Forza een hotel in het centrum van de speelstad. Bij Forza hebben we elke (populaire) bestemming persoonlijk bezocht, en weten we ook bij grotere steden precies waar we u onder moeten brengen. Hierbij houden we rekening met de locatie van het stadion, de luchthaven waar u op reist, en de toeristische bezienswaardigheden.
U mag er natuurlijk op vertrouwen dat we u onder brengen in een prima hotel, omdat we u graag weer terug zien bij Forza. Middels de spelregels binnen onze Forza Hotelgarantie kunnen we u ook garanderen dat u tevreden zult zijn over uw hotel.
Wat zijn de spelregels van deze hotelgarantie? »

- Inspraak is geen probleem :: Als u dat wenst is het natuurlijk geen enkel probleem om inspraak te hebben in het te boeken hotel. U kunt een voorkeur opgeven voor een wellicht reeds bekend hotel. We kunnen ook vooraf aangeven wat de actuele beschikbaarheid is, waarna we u 2 of 3 opties voor kunnen leggen vóór het definitief inboeken van uw hotel. In beide gevallen kunt u deze wens kenbaar maken door in de offerte-fase even contact met ons op te nemen. In andere gevallen zorgen wij gewoon dat er een goed hotel geboekt wordt, en leest u de gegevens ervan terug in de boekingsbevestiging.
- Bekende hotelketens :: Indien beschikbaar maken we gebruik van (inter)nationaal bekende hotelketens zoals bijvoorbeeld Novotel, Radisson, Holiday Inn, Premier Inn, Marriott, Mercure, HCC, Best Western, Crowne Plaza, Park Plaza, Ramada of Jury’s Inn.
- 10 jaar ervaring :: Vele hotels kennen we persoonlijk. Daarnaast blijven we alléén hotels gebruiken die reeds eerder positief beoordeeld zijn door onze (terug kerende) klanten. Met 10 jaar ervaring in het organiseren van voetbalreizen zijn we erg thuis in het hotelaanbod in de diverse speelsteden.
- Voorbeelden :: Op onze site ziet u bij iedere club voorbeelden van hotels die we vaak boeken, indien beschikbaar. Dit geeft u samen met de vele referenties een goed beeld van onze dienstverlening.


De aard van ons werk maakt dat we voor veel onderdelen van uw voetbalreis afhankelijk zijn van onze (buitenlandse) leveranciers. We werken  al vele jaren met dezelfde partners samen die hebben bewezen dat ze aan onze hoge kwaliteitseisen voldoen. Door menselijke fouten of onverwachte omstandigheden zijn (kleine) fouten echter nooit helemaal uit te sluiten. Mocht dat gebeuren zullen we onze verantwoordelijkheid altijd pakken, en ten allen tijde naar redelijkheid zorgen voor een gepaste reactie zodat u een goed gevoel over houdt aan onze dienstverlening.