Reisverslag

Door Dhr. de Jongh uit Zoetermeer (NL)

Manchester United vs. Manchester City

Op 4 november 2014 heeft Barry definitief de reis geboekt bij Forza Voetbalreizen. 3 dagen naar Manchester om de stadsderby Manchester United - Manchester City te zien. In 1e instantie hadden we geboekt van vrijdag 10 april tm zondag 12 april 2015. De reis op advies van Louis Broers, Forza Voetbalreizen, omgezet naar zaterdag 11 april tm maandag 13 april 2015. De wedstrijd kan namelijk nog verplaats worden van de zaterdag naar de zondag. Louis Broers bedankt voor het advies, want de wedstrijd is inderdaad verplaatst naar de zondag. Op 11 april 2015 was het eindelijk zover en vertrokken we z’n zessen, Aad, Piet, Barry,Pascal, Danny en Ron naar Manchester. verzamelen om 7.00 uur bij Piet, ff een bakkie en dan naar Schiphol. Barry had al ingecheckt en de stoelen in het vliegtuig gereserveerd. Dus alle tijd voor nog een bakkie koffie. Het vliegtuig vertrok om 9.50 uur naar Manchester. Na een uurtje vliegen waren we om 10.00 uur in Manchester. Met de trein van Manchester Airport naar Manchester Piccadilly. Hier vandaan met de shuttlebus naar de wijk Salford. Om 11.30 uur arriveerde wij bij het hotel, Marriot Victoria ALbert. We konden helaas niet direct naar onze kamers, omdat we pas om 16.00 uur, dit was bekend, konden inchecken. Koffers afgegeven en op weg naar het stadion van Manchester United. Om 16.00 uur hadden we een stadiontour op het programma staan. Na een klein uurtje lopen waren we bij het stadion. Even wat foto’s nemen en alvast een wedstrijdsjaaltje aangeschaft. Ron heeft een goede deal gemaakt; 6 sjaaltjes voor de prijs van 5. De inwendige mens moest ook verzorgd worden, dus naar de pub voor een happie en sappie. Na een paar sappies terug naar het stadion. Langs het ticketbureau om te kijken of de wedstrijdkaartjes al klaar lagen. En ja hoor, we kregen de kaartjes mee. Om 15.30 uur hebben we museumtour gedaan en om 16.00 uur begon de stadiontour. Alles was door Louis Broers van Forza Voetbalreizen al gereserveerd. Top!! Na de stadiontour met de taxi terug naar het hotel. Inchecken en naar de kamers. Aad en Piet op een kamer, Pascal en Barry op een kamer en Danny en Ron op een kamer. Alle kamers zagen er keurig uit. FF de hotelbar in voor een sappie en daarna de stad in om een happie te eten. We hebben heerlijk gegeten bij de Griek. De obers danste zelfs de sirtaki. Terug in het hotel nog een afzakkertjes genomen en een potje gekaart. Eindelijk zondag, de dag van de wedstrijd. Na het voortreffelijke ontbijt gingen we op weg naar het stadion om alvast in de sfeer te komen. In de Old Trafford Pub een paar Heineken biertjes gedronken en genoten van de supporters die diverse United liedjes zongen. Aad had nog geen in trek bier en nam een mini flesje sinas. Zie het verschil met de bierflesjes. De tijd begon aardig op te schieten. FF een braadworst naar binnen werken en dan naar het stadion om de spelersbussen te zien arriveren. Voor de wedstrijd zijn we eerst nog even in de International Suite geweest. Ook dit was top geregeld. Hier konden wij gebruik maken van gratis thee of koffie. Je kon natuurlijk ook een pintje kopen. Wij kozen toch maar voor het pintje. En dannnnnnnnnnnnnnnn, eindelijk het stadion in om alvast in de sfeer te komen en de warming-up te zien. We hadden perfecte plaatsen,achter de goal, met goed zicht op het hele veld. Hé hé , 16.00 uur, aanvang van de wedstrijd. Wat een geweldige ambiance en wat hebben we genoten van een heerlijke pot voetbal. In de rust nog even terug naar International Suite voor een bakkie koffie. Ook de 2e helft was top. De Man United supporters waren in extase en bleven hun cluppie maar toezingen. Nog nooit zo iets gezien,ruim 75000 mensen gaan helemaal los. De eindstand 4-2 voor Man United was volledig verdiend. Wat hebben we genoten van deze happening en hadden dit voor geen goud willen missen. Na afloop van de wedstrijd weer terug naar de International Suite. Hier hebben we geproost op de overwinning van Man United en zijn we op de foto gegaan met de mascotte. Na een paar sappies met taxibusje terug naar het hotel. In de bar zijn we verder gegaan met het vieren van de overwinning. We hadden geen zin meer om weg te gaan en hebben in hotel gegeten; een broodje warm vlees met patatjes. Na het eten en onder het genot van een drankie nog ff gepokerd. Moe, maar voldaan gingen we na middernacht naar bed. De volgende ochtend fris en fruitig naar het ontbijt. Helaas te laat, ontbijt was gesloten. Onze eigen schuld. We gingen er vanuit dat we tot 11 uur konden ontbijten. Dit was alleen in het weekend, doordeweeks is dit tot 10 uur. Geen paniek, met de shuttlebus naar Manchester Piccadilly. Hier hebben we ontbeten. Daarna met de trein naar het vliegveld. Om 18.55 uur de lucht in en om 21.00 weer in Nederland. Het is voor ons een onvergetelijk weekend geweest en genoten van A tot Z. Hierbij willen wij Louis Broers van Forza Voetbalreizen bedanken voor het meedenken, het advies en de voortreffelijke service. We zijn alweer aan het sparen voor ons volgend voetbaluitje en dit zullen wij zeker boeken bij Forza Voetbalreizen. Louis als je leuke suggesties hebt, dan horen wij dit graag.

Deel dit verhaal
Ouder
Recenter

Klantenservice

De medewerkers van Forza zijn overal al geweest, en helpen je graag om een geschikte voetbalreis samen te stellen. Bel ons daarom gerust, ook 's avonds en in het weekend!