Reisverslag

Door Mevr. Callens uit Waregem (BE)

Manchester City vs. Arsenal

“So wake me up when it’s all over, when I’m wiser and I’m older…” klinkt uit mijn GSM wanneer het alarm ons vrijdagochtend 16 januari om kwart na 2 uit een korte slaap wekt. Snel opstaan, douchen en de koffers bij elkaar zoeken, om nog voor het ochtendgloren naar de luchthaven te vertrekken. Eenmaal aangekomen checken we onze bagage in en genieten we van een klein ontbijt. Geen wachtrijen aan de security, geen technische problemen met het vliegtuig… Manchester, here we come! Na een korte vlucht en een vlotte landing komen we aan in de luchthaven van Manchester. Ondertussen zijn we al ettelijke uren wakker maar de dag begint nog maar! We nemen de trein naar het centrum en bekijken nog even de route naar het hotel. The Manchester Midland blijkt een uiterst aangenaam hotel met erg vriendelijk personeel, gesitueerd op slechts 50 meter van de tramhalte St. Peter’s Square. Rond 13u30 vertrekken we richting Etihad Stadium waar we deelnemen aan de stadionrondleiding. Aan het startpunt op de 1ste verdieping van de City Store maken we kennis met de 6 andere deelnemers en onze gids. Samen wandelen we rond het stadion, verkennen we de VIP Lounge en inspecteren we de kleedkamers, ontspanningsruimtes, sportfaciliteiten en het magische veld! Twee uur later gaan we voldaan weer richting centrum waar we ons begeven richting het gratis National Football Museum. Hier maken we kennis met verschillende voetbaliconen en dompelen we ons onder in de Engelse voetbalcultuur. ’s Avonds staat er nog een snelle hap op het menu maar al gauw gaan we richting hotel om wat broodnodige slaap in te halen. De volgende ochtend begint met een uitgebreid ontbijt en een aangename stadswandeling. De koude wind van de dag voordien valt niet meer te bespeuren en de zon schijnt haar stralen over het stadscentrum van Manchester. winkels, winkels en nog meer winkels! Wanneer we even uitrusten in een lokale kroeg ontmoeten we twee Belgen die ook op voetbalweekend zijn. Samen verkennen we een andere kant van Manchester: pubs, pubs en nog meer pubs! Gelukkig is Stella Artois goed vertegenwoordigd aan de overkant van de plas want het Engelse bier ontgoocheld in elke bar. Eindigen doen we in een Cocktailbar waar we kunnen klinken op de uit-overwinning van Zulte-Waregem, onze Belgische favoriet! Zondagochtend vangen we weer aan met een heerlijk ontbijt en dan trekken we richting het MOSI. Het Museum of Science and Industry is ook gratis toegankelijk en is goed voor enkele uren vertier en verwondering. De gigantische hal met vliegtuigen, het oude treinstation gevuld met authentieke locomotieven, de ondergrondse rioleringen en de loods met indrukwekkende textielmachines vertellen ons het verhaal van het industriële Manchester. Net na de middag is het tijd om ons volledig in te duffelen voor de komende strijd. Met onze City-sjaals en mutsen trekken we richting het stadion voor het hoofdevenement van dit weekend: Manchester City vs. Arsenal. Onze zitjes zijn helemaal bovenaan de derde ring met een fantastisch zicht over het volledige stadion! Met een warme chocolademelk in de hand zien we onze helden het held opkomen. Kompany en Aguero zijn terug uit blessure en klaar voor de 90 minuten strijd die zullen volgen. 0-2! We kunnen het bijna niet geloven maar City verliest en Arsenal wint… Geslagen verlaten we het stadion trekken we richting de tramhalte. Duizenden supporters staan er aan te schuiven om de volgende tram richting centrum te kunnen nemen. Net als in een pretpark lopen we heen en weer tussen het metalen doolhof en wachten we onze beurt af. Na een 20-tal minuten is het zover. Het verlies lijkt vergeten en we makken ons klaar voor een laatste avondje stappen. Maandag is de laatste dag van ons voetbalweekend. Nog wat last-minute shopping en een beetje rondkuieren in de stad staat vandaag op het menu. Vervolgens nemen we een taxi richting de luchthaven en zeggen we vaarwel aan Manchester. Een prachtige stad waar we – ondanks de nederlaag – ook een prachtig weekend hebben doorgebracht. Voor herhaling vatbaar!

Deel dit verhaal
Ouder
Recenter

Klantenservice

De medewerkers van Forza zijn overal al geweest, en helpen je graag om een geschikte voetbalreis samen te stellen. Bel ons daarom gerust, ook 's avonds en in het weekend!