Reisverslag

Door Dhr. Mouwen uit Roosendaal (NL)

Manchester United vs. Sunderland

Op 28 februari ben ik samen met mijn beide zoons (Pim&Rik)naar Manchester United- Sunderland geweest. Deze reis had ik gekregen omdat ik net 50 jaar geworden was. Om 4:00 uur zijn we vertrokken naar Brussel Charleroi en om 7:00 uur voor een korte vlucht naar Manchester opgestegen. We zijn met de trein naar Manchester Piccadalliy gegaan en vandaar na een korte wandeling naar ons hotel Crowne Plaza. Hier konden we onze tassen achter laten omdat we zoals gebruikelijk is pas vanaf 14:00 uur konden inchecken. Hierna zijn we wat culturele bezienswaardigheden van Manchester gaan bekijken waaronder Manchester Cathedral en het national Football Museum Hierna zijn we in een van Manchesters grootste warenhuizen geweest MANCHESTER ARNDALE. Na wat gegeten en gedronken te hebben zijn we met de metro op weg gegaan naar Old Trafford. Daar waar het om te doen was dit weekend. Vanaf het metro station moesten we nog een klein stukje lopen, maar hier kon je de Engelse voetbalsfeer al proeven. Een lange weg waar het een en al fans was op weg naar the match. We moesten onze kaarten nog ophalen maar alvorens dat te doen kwamen we langs een van de gezelligste voetbal cafés van Manchester The Trafford. Hier hebben om 12 uur onze eerste pint genomen. Al snel werd het gezellig met de fans die toen al in opper beste stemming waren en diverse liederen aan het zingen waren waarbij m.n. alles wat te maken heeft met Liverpool het moest ontgelden. Dit overigens op een leuke manier. Om 13:30 uur zijn we onze kaarten gaan halen en na een echte Engelse Fish’n Chips zijn we naar de Kit room gegaan. Zag er allemaal goed verzorgd uit en nadat we hier nog een pint gedronken hebben zijn we naar onze plaatsen gegaan. Klaar voor de wedstrijd, maar helaas was Robin van Persie geblesseerd en viel mogelijk mede daardoor de wedstrijd wat tegen. Het resultaat was prima twee keer Wane Rooney waarvan een uit een strafschop. 2-0. Kortom de slechte wedstrijd was snel vergeten. Omdat wij voor de wedstrijd hadden genoten in The Trafford zijn we daar weer naar toe gegaan. Het mooie was dat zij die voor de wedstrijd stonden te zingen er nu weer waren en wederom aan een stuk aan het zingen waren, dit naast het drinken van het nodige bier. Om 18:30 uur zijn we terug naar het centrum gegaan om wat te eten. Daarna nog in een pub een laatste pint gedronken. Om 22:00 uur zijn we naar ons hotel gegaan om toch nog enigszins te genieten van een luxe kamer. Na wat voetbal gekeken te hebben zijn we gaan slapen waarna we om 9:00 uur klaar stonden voor het ontbijt. Na genoten te hebben van een goed en compleet ontbijt hebben we uitgecheckt en onze tassen weer bij de receptie achter gelaten. Om 10:40 uur hadden we een stadion tour en een bezoek aan het museum. Na deze tour ontkom je er niet aan om even door de Fan shop te lopen waar op wedstrijddagen 25 tot 30 kassa’s in bedrijf zijn. In de loop van de middag hebben we wat gegeten en nog wat culturele bezienswaardigheden aangedaan zoals Manchester Art Gallary en de Town hall. Hierna hebben we onze spullen in het hotel opgehaald en zijn we naar het vliegveld gegaan. Waar we om 19:00 uur zijn vertrokken. Hier ontstond heel even wat consternatie omdat Sir Alex Fergusson himself ook aanwezig was. Om 23:30 uur zijn we thuis gekomen na een leuke goed georganiseerde voetbal trip. Forza bedankt!

Deel dit verhaal
Ouder
Recenter

Klantenservice

De medewerkers van Forza zijn overal al geweest, en helpen je graag om een geschikte voetbalreis samen te stellen. Bel ons daarom gerust, ook 's avonds en in het weekend!