Reisverslag

Door Dhr. Postma uit Meppel (NL)

Manchester City vs. Real Madrid

Onze reis naar Manchester was van 21 tot en met 22 november 2012. Wij gingen naar de Champions League wedstrijd Manchester City tegen Real Madrid. De kampioen van Engeland tegen die van Spanje. Dat zou zeker een spektakel worden. Nadat we zonder in de rij te hebben moeten staan de douane voorbij waren met de paspoort zelf check (= ideaal !), kwamen we Pierre van Hooijdonk bij de Tax Free shops tegen. Leuke binnenkomer dus. Die bleek achteraf naar Brazilië te gaan, want we zagen hem de volgende dag op TV voetballen met o.a prins Willem Alexander in Rio de Janeiro voor promotie van Nederlandse Bedrijven en het WK in 2014. Wij vlogen op Liverpool wat maar bijna een uur vliegen was. Daarna vanuit Liverpool nog een uur verder met de bus Terravision die al naast het vliegveld stond te wachten op ons. We werden afgezet in Manchester Centre Sackville en liepen toen in maar 5 minuten naar ons Hotel Double Tree by Hilton Manchester Piccadilly. Een prima accommodatie op een perfecte ligging met hele vriendelijke mensen. Nadat we even snel een broodje hadden gegeten bij de nabijgelegen Sub Way, gingen we met de taxi richting het stadion van Manchester United voor een stadiontour. Dit stadion ademt zowel binnen als buiten een en al voetbal uit. Binnen in de Fan Store staan 36 kassa's om te kunnen afrekenen! Net toen wij in de Munich tunnel liepen met de rondleiding kwamen er een 2 tal rouw auto's aan. Deze tunnel is vernoemd naar de plaats München waar de vliegtuigramp van 6 februari 1956 plaats vond waar een 7 Manchester United spelers omkwamen. Deze tunnel was erg indrukwekkend. De vorige dag was Kenny Morgans overleden. Hij was één van de spelers die de ramp toen had overleefd. We kwamen in de tunnel toen ook de zoon van de toenmalige manager Matt Busby en Dennis Law tegen. We hebben vervolgens het stadion en de kleedkamer bezocht, We hebben de shirts van Robin van Persie en Alex Büttner ook zien hangen en gefotografeerd. Er is weinig luxe in deze kleedkamer, dit in tegenstelling tot kleedkamer van Manchester City. Men zit “gewoon” op de bank als speler en niet in een eigen luxe stoel zoals bij City. Daarna snel even terug naar Hotel om op te frissen en weer door met de taxi naar het stadion van City voor de kraker. Toen we aankwamen bij het stadion stonden allerlei mensen al te wachten bij de ingang waar iedereen naar binnen ging en straks ook de spelersbus van City zou stoppen. We zagen o.a. Patrick Viera en Christian Karembeu ons vlak voorbij lopen. Toen kwam ook Sir Alex Ferguson aanrijden. Bij het lopen naar de ingang werd hij begeleid door 5 body gards, die hem vervolgens binnen bracht onder luid boe geroep van de City supporters. Hij bleef echter gewoon lachen. Vervolgens arriveerde de spelersbus van City. Dat is een futuristische bus ! Die moet je een keer gezien hebben. Nadat we de kaarten hebben opgehaald bij de “Collection Cabins” die keurig klaar lagen, hebben we een vette hap genomen want onze magen begonnen behoorlijk te knorren. Wat ons opviel was dat er om het stadion geen alcohol werd verkocht. Hiervoor moest je naar de pub die vlakbij was. Helaas hadden we hier nu geen tijd meer voor. Dan maar achteraf even heen om ook daar de sfeer te proeven. Als je in Engeland een wedstrijd bekijkt moet je ook even een gokje wagen. We hadden een gokje gewaagd op de eindstand (3-4), in welke minuut valt 1e goal (31-40), wie scoort 1e goal (Tevez) en welk team staat voor in rust en eindstand (City/Real). Helaas hadden we niks goed zoals je kunt zien. Wel leuk om te doen en maakt de wedstrijd nog spannender, want je kunt best wat winnen. Toen zijn we naar onze zitplaatsen gegaan aan de lange zijde. We zaten iets over de middenlijn en hadden zo een mooi overzicht op het veld en het geluk dat beide helften zich veel voor ons afspeelden inclusief de doelpunten. Het was een mooie wedstrijd waar alles in zat. Goals, mooie aanvallen, spanning, gele en rode kaarten. We zaten op de lange zijde en hadden zo mooi overzicht over de wedstrijd. Wat is Ronaldo toch goed en ontzettend snel ! Die valt haast voetballend niet af te stoppen. Na de wedstrijd zijn we nog even aan de overkant van het stadion in de City pub geweest voor een pint en napraten van de match. Dit is echt typisch Engeland. De volgende dag hadden we een stadion rondleiding in het Manchester City stadion. Dan kun je echt zien dat geld geen probleem is voor deze club en wat een verschil met Manchester United. Bij binnenkomst hingen er 3 klokken, die van Manchester, New York en Abu Dhabi. De gids vertelde dat Manchester City heeft geregeld dat in New York op een dak in de stad een voetbalveld is gemaakt met een kooi er omheen, zodat de jeugd daar ook kan voetballen. Hij vertelde ook dat men bezig is om in 2014/2015 een heel nieuw complex in de buurt gereed te hebben met 6 velden die door een brug met het huidige stadion wordt verbonden. Ook een veld die speciaal wordt ingesteld op het veld van de tegenstander, zodat men weet wat men kan verwachten en men zich hier al op voorbereid. Bijvoorbeeld een kleiner, smaller, hobbels in veld etc. Wij hebben ook nog op de stoel van Mario Ballotelli gezeten in de kleedkamer. Hij zit op de hoek bij de aanvallers. De gids vertelde dat Mancini wil dat elke linie naast elkaar zit in de kleedkamer en niet naast de persoon met wie hij goed kan omgaan. Na afloop kon je nog een gratis foto laten maken die je thuis kon downloaden. Vervolgens snel terug naar het Hotel om koffer op te halen en richting bus, die ons weer naar het vliegtuig in Liverpool bracht en ons weer in Amsterdam afleverde. Het waren 2 super voetbal dagen en willen Forza voetbalreizen bedanken voor de goede organisatie !

Onze reis naar Manchester was van 21 tot en met 22 november 2012. Wij gingen naar de Champions League wedstrijd Manchester City tegen Real Madrid. De kampioen van Engeland tegen die van Spanje. Dat zou zeker een spektakel worden. Nadat we zonder in de rij te hebben moeten staan de douane voorbij waren met de paspoort zelf check (= ideaal !), kwamen we Pierre van Hooijdonk bij de Tax Free shops tegen. Leuke binnenkomer dus. Die bleek achteraf naar Brazilië te gaan, want we zagen hem de volgende dag op TV voetballen met o.a prins Willem Alexander in Rio de Janeiro voor promotie van Nederlandse Bedrijven en het WK in 2014. Wij vlogen op Liverpool wat maar bijna een uur vliegen was. Daarna vanuit Liverpool nog een uur verder met de bus Terravision die al naast het vliegveld stond te wachten op ons. We werden afgezet in Manchester Centre Sackville en liepen toen in maar 5 minuten naar ons Hotel Double Tree by Hilton Manchester Piccadilly. Een prima accommodatie op een perfecte ligging met hele vriendelijke mensen. Nadat we even snel een broodje hadden gegeten bij de nabijgelegen Sub Way, gingen we met de taxi richting het stadion van Manchester United voor een stadiontour. Dit stadion ademt zowel binnen als buiten een en al voetbal uit. Binnen in de Fan Store staan 36 kassa's om te kunnen afrekenen! Net toen wij in de Munich tunnel liepen met de rondleiding kwamen er een 2 tal rouw auto's aan. Deze tunnel is vernoemd naar de plaats München waar de vliegtuigramp van 6 februari 1956 plaats vond waar een 7 Manchester United spelers omkwamen. Deze tunnel was erg indrukwekkend. De vorige dag was Kenny Morgans overleden. Hij was één van de spelers die de ramp toen had overleefd. We kwamen in de tunnel toen ook de zoon van de toenmalige manager Matt Busby en Dennis Law tegen. We hebben vervolgens het stadion en de kleedkamer bezocht, We hebben de shirts van Robin van Persie en Alex Büttner ook zien hangen en gefotografeerd. Er is weinig luxe in deze kleedkamer, dit in tegenstelling tot kleedkamer van Manchester City. Men zit “gewoon” op de bank als speler en niet in een eigen luxe stoel zoals bij City. Daarna snel even terug naar Hotel om op te frissen en weer door met de taxi naar het stadion van City voor de kraker. Toen we aankwamen bij het stadion stonden allerlei mensen al te wachten bij de ingang waar iedereen naar binnen ging en straks ook de spelersbus van City zou stoppen. We zagen o.a. Patrick Viera en Christian Karembeu ons vlak voorbij lopen. Toen kwam ook Sir Alex Ferguson aanrijden. Bij het lopen naar de ingang werd hij begeleid door 5 body gards, die hem vervolgens binnen bracht onder luid boe geroep van de City supporters. Hij bleef echter gewoon lachen. Vervolgens arriveerde de spelersbus van City. Dat is een futuristische bus ! Die moet je een keer gezien hebben. Nadat we de kaarten hebben opgehaald bij de “Collection Cabins” die keurig klaar lagen, hebben we een vette hap genomen want onze magen begonnen behoorlijk te knorren. Wat ons opviel was dat er om het stadion geen alcohol werd verkocht. Hiervoor moest je naar de pub die vlakbij was. Helaas hadden we hier nu geen tijd meer voor. Dan maar achteraf even heen om ook daar de sfeer te proeven. Als je in Engeland een wedstrijd bekijkt moet je ook even een gokje wagen. We hadden een gokje gewaagd op de eindstand (3-4), in welke minuut valt 1e goal (31-40), wie scoort 1e goal (Tevez) en welk team staat voor in rust en eindstand (City/Real). Helaas hadden we niks goed zoals je kunt zien. Wel leuk om te doen en maakt de wedstrijd nog spannender, want je kunt best wat winnen. Toen zijn we naar onze zitplaatsen gegaan aan de lange zijde. We zaten iets over de middenlijn en hadden zo een mooi overzicht op het veld en het geluk dat beide helften zich veel voor ons afspeelden inclusief de doelpunten. Het was een mooie wedstrijd waar alles in zat. Goals, mooie aanvallen, spanning, gele en rode kaarten. We zaten op de lange zijde en hadden zo mooi overzicht over de wedstrijd. Wat is Ronaldo toch goed en ontzettend snel ! Die valt haast voetballend niet af te stoppen. Na de wedstrijd zijn we nog even aan de overkant van het stadion in de City pub geweest voor een pint en napraten van de match. Dit is echt typisch Engeland. De volgende dag hadden we een stadion rondleiding in het Manchester City stadion. Dan kun je echt zien dat geld geen probleem is voor deze club en wat een verschil met Manchester United. Bij binnenkomst hingen er 3 klokken, die van Manchester, New York en Abu Dhabi. De gids vertelde dat Manchester City heeft geregeld dat in New York op een dak in de stad een voetbalveld is gemaakt met een kooi er omheen, zodat de jeugd daar ook kan voetballen. Hij vertelde ook dat men bezig is om in 2014/2015 een heel nieuw complex in de buurt gereed te hebben met 6 velden die door een brug met het huidige stadion wordt verbonden. Ook een veld die speciaal wordt ingesteld op het veld van de tegenstander, zodat men weet wat men kan verwachten en men zich hier al op voorbereid. Bijvoorbeeld een kleiner, smaller, hobbels in veld etc. Wij hebben ook nog op de stoel van Mario Ballotelli gezeten in de kleedkamer. Hij zit op de hoek bij de aanvallers. De gids vertelde dat Mancini wil dat elke linie naast elkaar zit in de kleedkamer en niet naast de persoon met wie hij goed kan omgaan. Na afloop kon je nog een gratis foto laten maken die je thuis kon downloaden. Vervolgens snel terug naar het Hotel om koffer op te halen en richting bus, die ons weer naar het vliegtuig in Liverpool bracht en ons weer in Amsterdam afleverde. Het waren 2 super voetbal dagen en willen Forza voetbalreizen bedanken voor de goede organisatie!

Deel dit verhaal
Ouder
Recenter

Klantenservice

De medewerkers van Forza zijn overal al geweest, en helpen je graag om een geschikte voetbalreis samen te stellen. Bel ons daarom gerust, ook 's avonds en in het weekend!