Reisverslag

Door Dhr. van Mierlo uit Eersel (NL)

Rangers FC vs. St Johnstone

Om 6 uur zijn wij vertrokken naar Schiphol de weg er na toe verliep vlot en ook het parkeren bij comfort parking een aanrader (Je parkeert je auto bij hen en zij brengen je naar het vliegveld en bij terugkomst halen ze je ook weer op een snelle service echt een aanrader). Het inchecken verliep goed geen vertraging en om 10.00 gingen we de lucht in op weg naar Glasgow. In Glasgow waren we snel door de douane en hebben we de taxi naar ons hotel genomen (prijs taxi klopte met wat er in het boekje stond). Enthousiast informerend bij de taxi chauffeur of hij fan was van Rangers leerde ons dat hij juist het tegenovergestelde was een fan van Celtic. De taxi chauffeur legde uit dat het vreemde was dat het stadion van de Rangers in een van oorsprong katholieke wijk staat en je raad het al voor Celtic andersom. Al kletsend kwamen bij ons hotel (Premier Inn Glasgow Centre Charing Cross), prima hotel zo als later bleek echt in het centrum hoe ideaal konden wij het hebben. Het hotel was prima normaal maar goed gastvrij en erg vriendelijk zijn wij ontvangen. We mochten ook direct op de kamers (normaal pas vanaf 14.00 u) Onze kamer gaf uitzicht over de mooie snelweg naar het vliegveld, maar van de weg hebben we geen last gehad en wat erg fijn was het hotel ligt direct aan de metro. De tickets waren er dus we konden op weg al lopend en nog aangelegd voor een drankje en een hapje gingen we op weg naar de metro in het centrum. De metro is echt een eenvoudig gebeuren en we waren dan ook snel op de plaats van bestemming Ibrox. Het station uit, de hoek om, en daar midden in de wijk ligt het stadion. De fan shop bezocht en een rondje rond het stadion gemaakt. De spelersbus kwam en daar even naar gekeken en toen het stadion in. Onze plaatsen waren op de lange zijde en voor dat beetje meer zeker de moeite waard. De wedstrijd was een echte Engelse pot. Veel strijd, 90 minuten lang hoge ballen, een echte mannen wedstrijd, vel in de acties. We genoten. Na de wedstrijd keurig in de rij om met de metro terug te gaan naar het centrum ook die rij is een belevenis. Niemand moppert, dringt niet en in zucht zit je in de metro. ´s Avonds nog wat gestapt genoten van het bier getapt op Engelse wijze. De zondag genoten van het ontbijt er was genoeg en smaakte prima. De rest van de dag het centrum gedaan, winkels bezocht want er waren zoveel winkels die mijn zoon wilde zien omdat ze niet in Nederland zijn of omdat het er van gehoord had hoe bijzonder de inrichting ervan was. Mocht je de vrouw meenemen dan ben je een weekend zoet met shoppen. De terugreis, we waren geboard en moesten toen wachten. Uiteindelijk naar Schiphol toen alwaar wij door comfort parking werden afgehaald en ik denk in nog geen 20 minuten zaten wij in de auto door de zeer dikke mist naar huis. De reis heeft gebracht wat wij ervan verwacht hadden het boekwerk sloot prima aan. Dank voor de organisatie een herinnering voor ons om nooit meer te vergeten. Met groet Thom en Peter van Mierlo

Deel dit verhaal
Ouder
Recenter

Klantenservice

De medewerkers van Forza zijn overal al geweest, en helpen je graag om een geschikte voetbalreis samen te stellen. Bel ons daarom gerust, ook 's avonds en in het weekend!