Reisverslag

Door Mevr. Steel uit Oostakker (BE)

Manchester United vs. Manchester City

Zaterdagochtend, al vrij vroeg (03.00 u) vertrokken naar onze ingeplande voetbalreis Manchester City - Manchester United. Ik had er onmiddellijk een weekendje van gemaakt omdat het een cadeau was voor mijn vriend zijn verjaardag. Pas toen we op de luchthaven aankwamen heb ik het hem verteld. Het leuke was dat hij dit totaal niet verwacht had ! Ik was trouwens heel verwonderd dat ik dit zo lang voor mezelf heb kunnen houden ;-). Ik had ook nog extra tickets gekocht voor Everton - Arsenal. Dus het was een volledig georganiseerd voetbalweekendje. Bij het arriveren een taxi genomen naar ons geboekte hotel (Arora Hotel Manchester). Dankzij Forza Voetbalreizen konden wij vroeger inchecken dan normaal en konden we al onze bagage reeds in onze hotelkamer zetten. Heel vriendelijke en behulpzame mensen ! Aangezien we in een hotel verbleven in Manchester moesten we al snel onze trein nemen naar Liverpool om de match Everton - Arsenal te halen. Zo gezegd zo gedaan ! Het was fantastisch om deze twee grote clubs in het stadion van Everton tegen elkaar te zien spelen ! De voetbalcultuur bij Everton gaf een nostalgisch gevoel - een groot stadion, maar toch de less is more feeling - vooral als beide clubs het veld opkwamen ! We kregen er kippenvel van. Jammer genoeg verloren we met 1-2. Na de match de stad Liverpool nog wat verkend. Een grote aanrader zijn de Albert Docks. Heel toffe omgeving, veel jonge mensen en toffe café's/restaurants/brasserie's. Aangezien we een heel korte nacht gehad hadden, besloten we om terug te gaan naar het hotel, daar nog even te ru s ten en daarna lekker te gaan eten. Mijn vriend en ik zijn heel gek op sushi. Op voorhand had ik alles reeds uitgepluisd en een reservatie gemaakt bij Australasia. Een top zaak ! Heel jong en trendy, super bediening en prachtig interieur. Het toffe was dat we hier ook enkele voetballers hebben zien passeren. Wel vrij duur, maar het was de moeite waard! De volgende dag lang uitgeslapen, aangezien we heel wat slaap hadden in te halen van de vorige nacht. Vandaag stond Manchester City - Manchester United op het schema. Een heel andere ervaring dan Everton - Arsenal. Een gigantisch stadion - moderner en groter. Voor, tijdens en na de match hadden we toegang tot de lounge 93:20. Hier konden we alvast iets krijgen voor te drinken/eten. We hadden super plaatsen en fantastisch zicht op het plein. Wat ons opviel is dat de pleinen in Engeland er veel beter uitzien dan die in België. Ook hier kregen we weer rillingen als we beide teams het veld zagen opkomen ! Helaas verloor Manchester City, maar dit heeft zeker de sfeer niet verpest ! Na de match zijn we te voet terug gestapt naar het centrum, nog enkele caféetjes gepasseerd en hup terug naar het hotel. 's Avonds gaan dinneren @ Ibérica. Prachtige zaak met top interieur ! Hier kan je terecht voor tapas op z'n Spaans. Ook zeker een aanrader ! Maandag hadden we nog een dagje over om lekker te nietsen en de stad nog een beetje te verkennen. Café's zoals Oast House geven dat typische Engelse gevoel. 's Middags zijn we gaan lunchen @ Jamie's Italian. Ik vond het niet zo super, maar het was zeker ook geen tegenvaller. Locatie was ook alweer top. Maandagavond werd onze vlucht geannuleerd, wat wel wat een tegenvaller was. Gelukkig kon ik de hulp inroepen van Forza Voetbalreizen, met name Louis om alles te regelen voor ons. Zo gezegd zo gedaan ! Een dikke aanrader voor ieder die een voetbalreis met vrienden en/of partner wil inplannen! Service, organisatie en kwaliteit is TOP ! Wij hebben er alvast van genoten en als wij opnieuw van plan zijn een voetbalreis in te plannen, dan weten wij alvast waar wij moeten zijn ! Bedankt Louis en Team voor alle goede zorgen, organisatie, kwaliteit en ten slotte voor de onvergetelijke voetbalreis die wij hebben mogen meemaken !!!

Deel dit verhaal
Ouder
Recenter

Klantenservice

De medewerkers van Forza zijn overal al geweest, en helpen je graag om een geschikte voetbalreis samen te stellen. Bel ons daarom gerust, ook 's avonds en in het weekend!