Reisverslag

Door Dhr. Lens uit Hellevoetssluis (NL)

FC Barcelona vs. Getafe

Op zaterdag 12 maart om 7.00 uur vertrokken we van Schiphol en na een prettige vlucht met veel mooie vergezichten over de Pyreneeen kwamen we aan op Terminal 1 Luchthaven Barcelona. Met de shuttle naar Terminal 2 en met de trein naar ons prachtige hotel Barcelo Sants dat boven het station gebouwd is. We kregen om ca 10.15 uur al de sleutel van een kamer en de kaartjes voor de wedstrijd uitgereikt. 's Middags ca. 13.30 uur met de metro naar een station dichtbij het stadion. Na aanschaf van een paar sandalen voor mijn vriend aangezien hij een zool verloor mengden we ons in de stroom van supporters richting stadion. Zo vroeg al heel veel mensen die onderweg een hapje en een drankje nuttigden. Ook wij gingen een biertje drinken en wel op het terras Cafe Bar Juli-Mac. We bevonden ons in een internationaal gezelschap van Engelsen, Duitsers, Belgen en Spanjaarden hetgeen de nodige discussie opleverde over Van Gaal, Koeman en de teloorgang van het Nederlands elftal. Vervolgens naar he t stadion waarbij je bij binnenkomst overweldigd wordt. Zo mooi en indrukwekkend. Prachtige plaatsen Zona: Gol Sud Nike 2e Sup in de stralende zon. De wedstrijd was fenomenaal met 6 doelpunten. Mooier voetbal bestaat niet. Zo snel, strakke passing en techniek. Laten ze hier in één van de voetbalpraatprogramma’s een mooie pass zien, in Camp Nou zijn de oh’s en ah’s bijna constant. Door de grote stroom mensen bij het verlaten van het stadion is verder verkeer niet mogelijk. De overige dagen doorgebracht door de verschillende bezienswaardigheden te aanschouwen. De Rambla waar op zondagmorgen de marathon langskwam, het Olympisch stadion, de Sagrada Familia, de kabelbaan Teleferic Aeri del Port e.d. Maandagmiddag wederom langs het stadion en sloten we af met een maaltijd bij het Cafe waar we zaterdag zo genoten hadden waarna we om 18.00 uur vertrokken van Barcelona met onderweg een mooi uitzicht over Parijs. We vonden het een fantastisch weekend. Mede door de perfecte organisati e van Forza Voetbalreizen. Alles tot op detail georganiseerd. Ons 1e keus van het hotel was niet beschikbaar. Gelijk werd contact opgenomen met een prachtig alternatief. Inchecken wordt door hen geregeld. Kortom een zorgeloze reis.

Deel dit verhaal
Ouder
Recenter

Klantenservice

De medewerkers van Forza zijn overal al geweest, en helpen je graag om een geschikte voetbalreis samen te stellen. Bel ons daarom gerust, ook 's avonds en in het weekend!