Reisverslag

Door Dhr. van Beek uit Brielle (NL)

Manchester United vs. Southampton FC

Op 07 juli 2015 al onze reis via internet geboekt bij Forza Voetbalreizen. Gekozen voor de wat "duurdere" stoelen bij de Executive Club, Sir Alex Ferguson Stand, inclusief diner, drankjes en hapjes voor, tijdens en na de wedstrijd Ik werd persoonlijk gebeld door een medewerker van Forza die met mij de reis heeft doorgenomen en nog met een goede tip kwam mbt een reisverzekering, mocht de wedstrijd door wat voor omstandigheden dan ook verplaatst worden. Wel getwijfeld en een aantal keer heen en weer gebeld. Niets anders dan begrip van de kant van Forza en uiteindelijk de boeking helemaal afgerond inclusief de betreffende verzekering. Nog een verassing van Forza; ons hotel werd geupgrade naar een 4*-hotel midden in het centrum(Novotel Centre Manchester) ! Toen nog heel lang wachten tot 23 januari 2016. Zaterdag 23 januari om 04:00 uur de wekker gezet en afgereisd naar Schiphol. Gelukkig al via internet ingecheckt en de boarding pass uitgeprint. Geen koffer, maar alleen handbagage, dus linea recta naar de security check en vervolgens bakkie gedaan. Om 06:55 uur vertrok het vliegtuig en om 06:50 Engelse tijd waren we al op het vliegveld van Manchester. Met de taxi voor 7 pond naar het Novotel hotel gebracht in het centrum. Zeer vriendelijk personeel. Kamer was nog niet vrij, maar de bagage konden we in het hotel in een afgesloten ruimte plaatsen. Kaartjes voor de wedstrijd lagen keurig klaar bij de receptie van het hotel. Vervolgens op de voetjes het centrum in en even een bakkie gepakt bij Starbucks. Om 10:00 uur het Football museum bezocht welke op loopafstand van het hotel ligt. Schitterend museum met gratis toegang! Een eventuele donatie wordt op prijs gesteld en uiteraard hebben we dat heel on-Hollands gedaan. Na de tour door het museum een taxi genomen naar het Old Trafford stadion. We waren daar om 11:50 uur en wat een entourage rond het stadion ruim 3 uur voor aanvang van de wedstrijd! Na de nodige aankopen van sjaaltjes bij de verkopers die rond het stadion lopen zijn we 12:00 u u r het stadion binnen gegaan. Vreselijk vriendelijke mensen, één en al glimlach. Met de lift naar de 7e etage en daar werden we door een hostess ontvangen en begeleid naar onze lounge. Er werd ons verteld dat we zoveel rond mochten lopen als we wilden en dat we ook de tribunes op mochten. Nou dat was niet tegen dovemansoren! Wat een indrukwekkend stadion, zelfs als er geen supporters in het stadion zitten! In de lounge een zeer vriendelijke gastheer die erg veel wist te vertellen over Manchester United en ons uitstekend heeft verzorgd die middag. Het eten was zeer goed en ook de drankjes gingen er op z'n Engels in. De jongens zijn in de 2,5 uur voor de wedstrijd wel 10 keer de tribune opgelopen, ze kregen er geen genoeg van. 10 minuten voor aanvang van de wedstrijd werden we verzocht om onze plaatsen in te nemen op de tribune. Wat een sfeer, geweldig! Helaas verliep de wedstrijd voor Manchester United en dus ook voor het publiek niet zoals we hadden gehoopt, 1-0 verloren van South a mpton. Na de wedstrijd nog een afzakkertje in de lounge en ondertussen naar een andere wedstrijd kijken op het beeldscherm. Uiteindelijk om 17:30 uur naar buiten gegaan en daar een taxi genomen naar het hotel om in te checken en op te frissen. De jongens wilden gaar naar hun favoriet restaurant met de gele M. Die was om de hoek, dus dat kwam goed uit. We hadden ons voorgenomen om nog even een pub in te gaan, maar door het vroege tijdstip van vertrek waren we om 21:00 uur (22:00 uur Nederlandse tijd) behoorlijk afgedraaid en zijn we moe maar zeer voldaan naar onze kamers gegaan. De volgende ochtend om 8:00 uur aan het heerlijke Engelse ontbijt. Daarna via internet ingecheckt in het vliegtuig. Boarding pass konden we bij de zeer vriendelijke receptionste uit laten printen. Hotel uitgecheckt en de tassen wederom achter gelaten in het hotel. Taxi genomen naar Old Trafford voor een rondleiding door het stadion. De taxichauffeur stond open voor onderhandelen en met hem de afspraak gemaak t dat we na deze rit ook met hem weer naar het hotel zouden gaan om de bagage op te halen en vervolgens met hem naar het vliegveld. Hij stond telkens keurig op de afgesproken tijdstippen te wachten! De rondleiding door het stadion was een belevenis op zich. Van de tribunes, persruimte tot in de kleedkamer van Manchester United. Fantastische belevenis! Vervolgens hebben de jongens de fanshop leeggekocht en zjjn we met de keurig wachtende taxi via het hotel naar het vliegveld gegaan. Samenvattend kan ik alleen maar zeggen dat het een geweldige belevenis was en dat alles tot in de puntjes keurig was geregeld door Forza Voetbalreizen! Het is voor ons een reden om onze volgende voetbalreis weer bij deze organisatie te boeken en die volgende reis gaat er zeker komen. We hebben met de groep afgesproken dat dit een jaarlijks terugkerend uitje gaat worden!

Deel dit verhaal
Ouder
Recenter

Klantenservice

De medewerkers van Forza zijn overal al geweest, en helpen je graag om een geschikte voetbalreis samen te stellen. Bel ons daarom gerust, ook 's avonds en in het weekend!