Reisverslag

Door Mevr. Koning uit Hensbroek (NL)

FC Barcelona vs. Real Sociedad

Omdat Indy binnenkort naar de middelbare school gaat, mocht ze een stad binnen Europa uitkiezen voor een moeder-dochter uitje. Werd het Parijs? Werd het Londen? Nee, het werd Barcelona. Indy wilde supergraag een keer een wedstrijd van FC Barcelona meemaken. Op vrijdag 8 mei 2015 was het zover. Linda en Indy 5 dagen naar Barcelona! Lekker shoppen, sightseeing, naar het strand en natuurlijk een wedstrijd van Barça bijwonen. ’s Morgens vlogen we vanaf Schiphol en ruim 2 uur later landden we in Barcelona. Voor Indy was het de eerste keer dat ze vloog, een geweldige ervaring! Na aankomst in Barcelona, met de trein naar het hotel. Perry had een supergoed hotel geregeld. In Torre Catalunya ontbeten we ’s morgens op de bovenste etage (23ste verdieping!). Iedere morgen gingen we op een andere plek zitten. Tijdens het ontbijt hadden we een geweldig uitzicht over Barcelona. We hebben ons ook vermaakt met Carlos, een medewerker van het hotel. Hij was net zo enthousiast over de voetbalwedstrijd als dat wij waren. ‘Yes, Barça is going to win!’ We gingen als grapje samen met Carlos rondjes lopen door de draaideur van het hotel :-) Het was erg prettig dat het hotel naast Barcelona Sants ligt, dit is hèt centrale station van Barcelona waarbij je supermakkelijk door de stad kunt reizen met de metro. Daar hebben we dan ook goed gebruik van gemaakt. Op zaterdag, beiden gehuld in FC Barcelona shirt, naar de wedstrijd! Gezellig met z’n allen volgepropt in de metro. Het is niet ver lopen naar Camp Nou. Aangekomen werden alleen de kaartjes gecontroleerd en kon je zo doorlopen. Erg prettig! Wat een mooi stadion om te zien en een waanzinnige sfeer die er hangt. We hadden hele goede plaatsen op de eerste ring aan de lange zijde. Leuk om te zien hoe sommige Catalanen enorm meeleven met de wedstrijd :-) Het duurde even voordat het op gang kwam, maar FC Barcelona heeft met 2-0 gewonnen van Real Sociedad. In de tweede helft scoorde Neymar met een kopbal 1-0. Vijf minuten voor het eindsignaal verdubbelde Pedro de score met een heerlijke omhaal. Een echt juweeltje! We gingen helemaal uit ons dak. Naast de wedstrijd hebben we veel gedaan: naar Parc de L'Espanya Industrial bij het hotel, Parc Guëll, de Ramblas, tapas gegeten, met de kabelbaan naar Montjuïc en bovenin de open sightseeing bus langs alle hoogtepunten van Barcelona geweest. Ook de Camp Nou stadion tour met museum gedaan. We hebben ook de Sagrada Familia bezocht: prachtig en heel indrukwekkend. Je wordt er stil van als je deze kathedraal binnenloopt. We zijn ook in de toren geweest: wel 75 meter hoog! En de werklui zijn gewoon aan het werk… Het strand en het water was heerlijk: lekkere temperatuur, zonnetje, blauw water. Het zand aan de Middellandse Zee is anders dan het zand aan de Noordzee. Het is wat ruller en blijft niet zo plakken. Wel zo prettig! We hebben samen een leuke tijd gehad in Barcelona. Een bijzondere ervaring in een groene stad met veel Gaudi invloeden. Het was elke dag mooi weer met 25 °C. En voor je het weet is het dinsdagavond en vlieg je terug naar Schiphol…

Deel dit verhaal
Ouder
Recenter

Klantenservice

De medewerkers van Forza zijn overal al geweest, en helpen je graag om een geschikte voetbalreis samen te stellen. Bel ons daarom gerust, ook 's avonds en in het weekend!